Nuläge torsdag

Inatt har jag sovit 5 timmar i sträck och det var skönt. Jag spekulerar om det motsvarar effekten på en 1 grams Alvedon, som jag tog precis innan jag släckte lampan?

Jag har ganska ont i axeln, men värk är relativt, så hur ont är det omöjligt att avgöra. Jag vet att det går över och att jag inte ska göra något som ger smärta i axeln just nu. Det räcker för mig.

Jag tassade ner 7.30 för att se om det var snöstorm och oväder, men solen sken så fint utanför och det var drygt - 6 grader. Mina rosor som blommat som galningar, som om det var en ny sommar på väg, har nog gjort sitt för gott skulle jag tro.

Så här såg de ut i början av veckan.



I september lärde kärestan mig att jag ska klippa bort de vissnade blommorna, då skjuter rosen nya knoppar och kan blomma om flera gånger på en säsong. Då gjorde jag naturligtvis det, för det fanns inte en knopp kvar. Det tog inte många dagar så var den översållad av nya små knoppar och så här långt hann de innan det blev så kallt som idag.

Visst är det fantastiskt att man lär sig nya saker hela tiden, hur gammal man än blir?

Kommentarer
Postat av: anne

Jo, klippa bort överblommade blommor gör jag också. Eller skulle ha gjort...Byggare Bill & Bob grävde bort alla våra rosor när de grävde för dräneringen, även om de på förhand sagt att de inte behövde komma till där...



Vad är det med din axel? Du har väl inte sådan där "frozen shoulder"?

2010-10-21 @ 14:38:55
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga M

Du har gröna fingrar, erkänn!

2010-10-21 @ 19:44:06
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inga M

Håll Dig stilla nu så det snabbt går över! Och Du slipper värken.

2010-10-21 @ 19:45:06
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ragnvi på jobbet

Hej på dig! Man är aldrig för gammal att lära heter det ju...

Meeen...du har opat axeln...håller tummarna för att du blir bra nu! Sköt om dig!

Kramen!

Ragnvi

2010-10-22 @ 12:21:59
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0