Django Reinhardt

Igår var det Django Project med Gustav Lundgren på jazzklubben. Namnet Django Project har kommit av att gruppen inspirerats av 30-talsgitarristen Django Reinhardt och hans musik

De spelade mest Django, men en del annat också och det var en oförglömlig kväll som gjorde att jag nästan aldrig höll på att somna, så mycket glad energi hade jag i kroppen. Jag gör ett försök att länka till en låt med gruppen på Youtube, men jag har aldrig testat förr, så det kanske inte alls fungerar.

Med i gänget igår var också Anders Larsson på dragspel, Martin Widlund gitarr och Göran Lind på bas. Gustav själv spelar också gitarr.



Det är inte ofta det uppstår spontan dans bland publiken på jazzkvällarna, men igår var det några par som inte kunde sitta stilla och det kan jag lätt förstå.

Nästa gång är det Sweet Emma & The Mood Singers och de kommer 5 oktober. Jag har aldrig hört dem förr, men det handlar om "Hot'n boilin" rhytm'n blues served with at touch of swing. Det blir säkert ännu en härlig upplevelse. Kom gärna dit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0