Söndag mitt på dagen


Jag hade avnjutit en mycket sen söndagsfrukost med kärestan.

Han fixar allt medan jag duschar och vaknar till liv, jag sätter mig vid färdigt bord och känner mig lyxig som får allt serverat.

Efter vi ätit brukar jag nästan alltid ta hand om alltihopa, då kan han lyxa till det inne på soffan med söndagstidningarna.

Inifrån rummet hör jag idag, hur han säger att han ser hästar! Hästar? Inne på gården? Slog han i skallen när han la sig ner? Eller.....?

Jag går dit, men ser inget, hugger i alla fall kameran och rusar ut på framsidan. Jodå, där borta vid sophusen ser även jag hästar och barn som rider.



De fortsätter runt kullen, in på framsidan och jag kommer plötsligt ihåg, att idag var det "Barnens dag" i vår bostadsrättsförening.



Konstigare än så var det inte!

Kommentarer
Postat av: ansepanse

vad fint att ordna "barnens dag" på det viset :)

kramar

2010-09-06 @ 20:44:53
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Suss

Ansepanse, Det där med "barnens dag" är något nytt här i föreningen, men det är väldigt uppskattat. Kram

2010-09-06 @ 23:05:17
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Härligt att läsa att Barnens Dag fortfarande existerar! Jag minns när jag var liten...!

Hunden min...kanske hade hon försökt att ta sig till land...om hon inte sett att jag kom ut på bryggan?! Får då hoppas det!

Läste om ditt besök på ...jaha, nu har jag glömt vad stället hette! Järl...härliga foton i allafall! Och kul att du hittade en mössa! Jag hittar ingen, fniss!

Kramen!

Ragnvi

2010-09-07 @ 07:09:25
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0