Bloggsugen, men ingen Barcaberättelse än

Nu blev jag lite bloggsugen istället för att gå och lägga mig som normala människor gör när de ska upp strax före 6 imorgon bitti. Jag anser att jag är NTV, men säker är jag inte!

Hemma efter en fantastisk resa till Barca, rapport kommer framöver, men nu måste jag uppdatera mig om vårens enorma jättekliv här hemma.

Vår förresten, här i Närke där jag bor, har sommaren redan anlänt enligt SMHI. Det känns skönt och kärestan och jag insåg att vi var tvungna att kolla in hur det stod till nere i Stadsparken när det nu är så varmt att det anses vara sommar.

Vi var där under de här påskdagarna som jag har lite svårt att hålla isär, jag skulle nästan vilja gissa på långfredagen, för den dagen fick bli en "Ta dagen som den kommer", så trött var jag efter att ha kommit hem från Barcelona på skärtorsdagskvällen.




I Stadsparken var det väldigt fint och många fler än vi hade sökt sig dit.

Det pågick diverse aktiviteter av njutningskaraktär kunde vi konstatera medan vi strosade mot magnoliorna, som var vårt huvudsakliga mål.





En del magnolior var i full gång, andra hade just börjat och några vilade ännu.






Jag bara älskar det där ulliga skalet på knopparna, som en len kattpäls.





Nu är det inte bara magnolior i Stadsparken, där finns massor, men inte så mycket så här tidigt. Jag vet inte vad detta är för blomma, men den påminner väldigt mycket om min mors julros...... fast nu är det ju april??? Tacksam för rätt svar! Vi hade vit, här är både vit och mörkrosa.




I år kommer den stora planteringen vid grusplanen, att bestå av olika sorters tulpaner.



En liten tidig grupp!



På väg ut genom den ännu helt karga rosenträdgården och de knotiga trädgrenarna mot skyn....



...hör vi en skön fågelsång från ovan och där sitter han ju och kallar på sin käresta..




Fina, fina koltrasten!

Nog är det vår alltid och lite mer därtill!

Kommentarer
Postat av: Christina

Välkommen tillbaka. Längtar efter Barca-rapport så jag får en re-tur.

Jag är nästan säker på att det var julrosor du såg. De kan faktiskt se rätt olika ut. Men den rosa-lila visade Pernilla på Trädgårdsfredag.

2011-04-26 @ 11:49:40
Postat av: Herta

Härligt sommar värre verkar det som . Som jag förstod på sonen ( som varit hemma i påsk men åkte tillbaka söndag kväll så var värmen mera utbredd i staden i Närke.

2011-04-26 @ 13:06:42
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Ingrid

Så härliga bilder från Stadsparken.



Jag ska till Visby i morgon, då måste jag gå ner i Botaniska trädgården och kolla magnolieträdet där. Sist jag var där var det ännu bara knoppar, men nu borde det ha börjat blomma tycker jag.



Kram Ingrid



2011-04-26 @ 21:50:40
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: anne

Härliga bilder!



Själv är jag rätt disträ för stunden och har inte riktigt hängt med i vårens ankomst. Dessutom fick jag ju mig ett skutt rätt in i våren i Lissabon.



Jag ser fram mot din Barca-rapport OCH du-vet-vad! :)

2011-04-27 @ 20:15:11
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja, naturen är som vackrast nu. Det har blivit kyligare, kanske tur det så det inte blev en fullständig explosion. Men värmen återvänder väl redan till helgen om SMHI får rätt.

2011-05-04 @ 18:15:13
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0