En tidig afton på Bishop

Det är tur att jag är tillräckligt gammal för att tillåta mig att gå på puben en måndagkväll. Det har jag nämligen gjort denna afton och nu sitter jag här och mår gott.

Jag och en god vän sedan gymnasietiden uppvaktar varandra varje gång vi fyllt år. Denna uppvaktning går ut på att bjuda varandra på 2 öl på puben någon kväll när det passar oss båda. Nu råkade det bli en måndag, hela veckan kvar alltså. Å andra sidan är det inte någon större holmgång, vi sitter där i ett bås och pratar, pratar, pratar och dricker 2 öl var under ett antal timmar.

Idag började jag med en bitter öl från Närke kulturbryggeri. Kolla länken, den är värd det!

Sedan kunde jag inte låta bli, jag ville verkligen ha en .......



Från att ha totalnobbat mörk öl, är jag nu riktigt förtjust i den sorten. Efter besöket på Guiness i Dublin roar jag mig också med att "rita" en klöver i skummet. Det får man nämligen där.

Bilden är från Dublin och tittar man noga ser man treklövern!



Det blev 3½ timmes surr, mycket gamla minnen och en massa uppdateringar om nutid. JÄTTETREVLIGT

Kvällen här hemma blev väldigt kort, men vad gör det, det kommer en ny imorgon!

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Det finns absolut fördelar med att bo civiliserat och det här är en av dem förstår jag! Jag får nöja mig med tranorna.

2011-04-05 @ 06:41:49
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Jag gillar både civilisationens erbjudanden och fåglar, så jag har glädjen att få det bästa av båda världarna!

2011-04-06 @ 23:18:56
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0