Kretsloppsateljen

Jag har upptäckt en kvinna här i Örebro, som lagar saker, eller reparerar heter det förstås.

Vad då saker, tänker den som läser.

Jag menar saker man har, som gått sönder, men som man vill ha kvar. För ett par år sedan, råkade jag slå bort en bit ur locket till en tekanna som min mormor hade när jag var liten.

Av en ren slump hittade jag henne, Charlotta Kjerrström med Kretsloppsateljen.

Nu har jag haft tekannelocket och en gammal väggfigur, också den sedan jag var liten, hos henne och jag är hur NÖJD som helst med resultatet.




Flickan med hunden på staketet är mer kult, än vacker, men minne från min barndom. Hon ligger i en låda med sin nya näsa och sina lagade skor. Tids nog kanske hon kommer upp på väggen igen.

Charlotta finns på Järnvägsgatan 32, måndagar 16 - 18, men man ringer 019 12 93 69 för att komma överens om tid och det man vill ha reparerat.

På sitt kort skriver hon:
"Reparation av glas, keramik, enklare tavlor, böcker mm."

Jag kan garantera att hon är duktig, det syns inte att sakerna är lagade. Jag har mer trasigt som hon också ska få ta hand om framöver.

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Morning! Sicken bra affär du hittat! Klart flickan o hunden ska upp på väggen!

Nu har jag suttit o njutit en god stund hos dig! Härliga foton o lika härlig text!

Kramen!

Ragnvi



PS. Jag äter heller inte suringar men tycker ändå att det hör sommaren till!

2011-08-25 @ 05:03:19
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Förutom att kunderna blir glada över att få lagat, så gör hon förstås en god gärning ur miljösynpunkt.

2011-08-25 @ 05:09:19
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Herta

Tack för tipset. Bra att veta.

2011-08-25 @ 08:01:46
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Zarah

Oh så bra. Att reparera prylar är något som nästan helt försvunnit i vårt samhälle. Billigare att köpa nytt, heter det alltid! Bra att sådana människor fortfarande finns på några platser i alla fall.

2011-08-25 @ 09:44:39
URL: http://verandan.svenskablogg.se
Postat av: Gun

Men åh vad bra, så smart och miljövänligt! Jag blir mest intresserad av hur hon gör.. kan vara en affärsidé kanske.:D

2011-08-25 @ 22:49:08
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Vilket roligt jobb den kvinnan har - inbillar jag mej iallafall! :-) Själv får jag bara laga ett och annat matchställ på jobbet, och ibland en eller annan tvättkorg och papperskorg också - men det är roligt som omväxling till tvättandet och städandet. :-) Skulle nog gilla att vara sån där dock- och nalledoktor, förresten!! Trasiga elprylar däremot föredrar jag att inte alls befatta mej med, och går bilen sönder så har jag ju en bilmekaniker i huset (sonen) så det får han isåfall ta hand om. Och maken får laga huset när det regnar in... Så lagar jag maten! :-D

2011-08-26 @ 07:57:53
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Maria

Om du vill sälja tavlan är jag intresserad :) Mvh, Maria

2014-10-17 @ 10:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0