Krukmakeri Hemjord, Kristinehamn

Kära dottern och jag fick åka lite längre än normalt för att än en gång komma till Ann-Britt och Björn på Hemjord.



Nu har de flyttat till Kristinehamn och det tycker vi är trist för vår del, men väldigt roligt för dem. De har fått ett mycket bra mottagande där i kommunen och det var verkligen otroligt vackert där de huserar för närvarande.



Ann-Britts verkstad är stor och rymlig med luft och ljus. Härlig arbetsmiljö kan jag tänka mig.



Ett väldigt vackert stengolv, tyvärr störs bilden lite av mina fötter och för mycket ljus.



De har inrett butiken väldigt fint måste jag säga.





En del hade jag sett förut, annat var nytt. Jag gjorde ett svep med kameran, innan vi började handla.





Den här största klämmuggen är tänkt för öl, den kanske blir min någon gång...



Lilla livet (dottern alltså) hade en julklapp kvar att lösa in. Det var ett besök på just Hemjord, med rätt att handla för 500 kronor. Hon gick bl a lös på en massa olika te och jag köpte kaffe och lite annat.




Ett något motvilligt medgivande till att bli fotograferad: "Helst inte, men okej då." Kaffet han håller i har jag druckit medan jag skrivit här på bloggen - MYCKET gott! Det är ett kaffe från Etiopien som heter "Shakiso Welena.

Vi kollade också in delikatessbordet (och handlade).




Det blev "ganska" dyrt, men vi hade mycket gott med oss hem och jättetrevligt att träffa Ann-Britt och Björn igen. Vi måste snart åka tillbaka, för Foppa var hemma och var sjuk just den dagen vi var där och jag vill gärna tala lite med honom också och höra hur han trivs på sina nya jaktmarker.


I Karlskoga finns också deras affär Bladet & Bönan. Titta gärna på Facebook för att få veta mera.

Kommentarer
Postat av: Zarah

Det ser ut att finnas mycket vackert där!

2011-08-19 @ 10:38:11
URL: http://verandan.svenskablogg.se
Postat av: Inga Magnusson

Det måste vara roligt att få bygga upp en sån här butik med så mycket vackert.

2011-08-19 @ 22:59:33
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: annbritt

Alltid lika roligt när ni kommer--kramen

2011-08-26 @ 20:11:37
URL: http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0