Limited edition?

När vi hade Öppet hus på första advent hade jag förberett allt i god tid.

Ibland är man ute i för god tid, för skumtomtarna var nästan slut, innan första gästerna hade anlänt. Jag ringde kärestan, som var iväg och hämtade sin moder, och bad honom köpa med ett par påsar från närmaste butik.

Då upptäcker jag att något har hänt på skumtomtefronten. Den ena påsen var av gammalt klassiskt slag, men den andra......



Min nya favorit och så till den grad, att nästa gång vi hade gäster på mat och annat, hällde jag först ner polkatomtarna i skålen och så de traditionella överst. Ni kan ju gissa från vilket skikt jag tog mina tomtar...... Lite ojuste kanske, eller ......... ?

Allt tog i alla fall slut, så jag tror att även gästerna fick i sig några Polkatomtar.

Nu undrar jag: Kommer de tillbaka till nästa jul, eller måste jag hamstra? Förresten, det går ju ändå inte att spara dem ett år, för då får de byta namn till tandknäckartomtar.

Kommentarer
Postat av: Herta

Du belyser här ett väldigt viktigt ämne i dessa dagar. Jag är glad att Du verkligen känner för uppgiftern att arbeta på ett verksamt sätt för den traditionella skumtomtens bevarande.

2011-12-18 @ 00:15:19
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: AnnaKK

Det där var ju lite kul - har inte sett såna skumtomtar här, fast jag har inte tittat så noga heller. Brukar inte köpa såna - men nu blev jag sugen, för jag gillar polkagrisar! :-)~ Annars tycker jag mest att det är saffrans- eller pepparkakssmak på allt nu till jul!? Lite fantasilöst faktiskt... Om man skulle krossa några polkagrisar och hiva ner i lussebulledegen istället för saffran!? 8-)



Något som är gott och enkelt att göra när det gäller eget julgodis, så är det att just krossa polkagrisar och strö ut dem över ett baklåtspapper. Sen smälter man vit choklad och häller över. När det har stelnat skär eller bryter man lagoma bitar. MUMS!!!

2011-12-18 @ 09:19:37
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Gun

Åhhh jaa, de är jättegoda! Hoppas det blir succé så de stannar kvar. :)



Tack så jättemycket för dina kommentarer, får så dåligt samvete att jag inte alltid hinner svara. Ha en jättefin fjärde advent! :)

2011-12-18 @ 09:36:53
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0