Ljus i natten

Jag hade med mig kameran till jazzklubben i tisdags och när jag gick till bilen i den sena kvällen var det rejält mörkt. Det var innan det hade börjat trilla ner vitt skräp från himlen.

Jag vände mig om när jag kom till övergångsstället på genomfartsleden och tog en bild över Köpmangatan med sina röda, fina julprydnader.



Från träden på gatan är det "istappar", där ljuset rinner ner genom tappen + runda bollar som lyser samtidigt. Lite svårt att beskriva märker jag och inte syns det riktigt bra på bilden heller. Man får ha lite fantasi!



Det är hur läckert som helst och nöjd med bilden av de röda bollarna, lyfte jag blicken uppåt och såg mycket mer som lyste. Jag hävdar bestämt att jag gillar den här mörka årstiden, det är faktiskt sant. Det är så otroligt vackert med allt som lyser åt olika håll.




En balkong



Hela det huset med balkongen var ovanligt vackert den här kvällen.



Just nu är det stor skillnad när jag går till bilparkeringen. Det brukar vara kolsvart och jag pratar med kärestan i telefonen hela vägen, för jag gillar inte att gå där ensam i mörkret. Inte kändes det så nu, jag bara njöt!

Kommentarer
Postat av: Selma

Jag gillar't inte. Kanske för att jag så ofta måste ut med en jycke och det är omöjligt att se var man sätter fötterna.

2011-12-09 @ 09:58:59
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: heanku

Visst är det fint med alla ljus! Och tur att de finns, annars vore den här mörka tiden tristare. Vad roligt att läsa att du också går och påratar med din man i telefon när du går på mörka ställen i stan. Samma här! Känns lite tryggare då. Men väl hemma, där det är kolmörkt, finns ju inga gatlyktor på vischan, känner jag mig trygg. Och tänker mest på att jag inte vill träffa vildsvin eller älgar när jag går där i mörkret med vovven.

Ha det gott!

heanku

2011-12-09 @ 13:29:38
URL: http://www.heanku1.blogspot.com
Postat av: britten

ja visst är det fint med all ljusen nu ..och som vi behöver dom..

2011-12-10 @ 14:39:37
URL: http://glitteroga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0