Musik var ordet just nu

Tisdagen fortsatte konsertlyssnandet för min del.

Efter lunch var vi med skolan på Konserthuset för att lyssna på "En annorlunda julsaga." Nu ser inte jag vad jag skriver, för blogg.se "beter sig". Jag hoppas det blir rätt.

Scenen var fylld med musiker som inledde.



Vi satt uppe på läktaren och både såg och hörde bra.

Det kom in en massa små vättar och älvor som dansade fram över scenen




Gamla farmor satt där också och läste ur stora julboken, med två av sina barnbarn.



Tomten dök också upp och skulle sjunga



Han hade en sextett med sig som stod bakom och körade



Det var väldigt blandat, precis som en julkonsert ska vara - både vackert och roligt.
Den här lilla flickan sjöng solo på "Nu tändas tusen juleljus". Otroligt bra!



Till slut stod samtliga medverkande på scenen i ett sista framträdande.



Efter jag slutat för dagen hann jag hem och få mig lite fysisk spis också, sedan bar det av till jazzklubben för en säsongsavslutning med:

"Good Morning Blues"



MYCKET MYCKET MYCKET BRA! Det får räcka som omdöme.

Det kan hända att det blev lite för mycket musik på en och samma dag, för jag försov mig för första gången på jag vet inte när???? Vaknade 1 timme och 20 minuter senare än jag brukar! Hur jag nu snodde ihop det hela hann jag både duscha, äta frukost, borsta tänderna och få på mig lite färg på ögonfransarna ändå.

Jag kanske inte behöver gå upp klockan 6 som jag brukar? Fast, morgontidningen fick lov att bli kvällstidning och det är inte roligt. Jag fortsätter nog som jag är van!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Oj så mycket konserter du hinner med. Två stycken på en dag är väl nästan i mesta laget. Inte undra på att du försov dig.



Jag vill också läsa min tidning på morgonen. Nu är det ju inga problem, för nu kan man sitta långt fram på förmiddagen om man vill, men medan jag jobbade gick jag upp så tidigt så att jag hade gott om tid för morgonkaffet och tidningen.



Kram Ingrid

2011-12-07 @ 21:35:00
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Christina Cedergren

Och så var det kören på onsdag. Tur att det är inställt nästa vecka. Du behöver nog ett par veckors vilande nu :-)

2011-12-08 @ 14:29:22
Postat av: Herta

Har hört om detta. Kul med bilder.

2011-12-09 @ 16:10:25
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0