Nya bostäder

I Almby byggs det nya bostäder. Det är ont om tomtmark där och dyrt är det också, så det blir på höjden.

Jag har aldrig någonsin känt någon längtan efter att bo i höghus och allra minst nu, när de byggts på Willys parkering.

Visserligen har man nära till butiken om man glömt något mitt i matlagningen och det kan vara en fördel, men hur kul är det att bo på en f.d. kundparkering och till ett par så stora affärer som Willys och Blomsterlandet, dessutom en bensinmack strax bredvid?

Lugn och ro är det nog inte så mycket överflöd av där, för på andra sidan höghusen ligger genomfartsvägen mot Universitetet och Norrköpingsvägen.



Är jag kinkig? Men så har jag också flyttat till det s.k. gnällbältet!

Man tar seden dit man kommer, eller så är det bara en sund reflektion?

Nu är jag däremot inte kinkig, för Jullan och jag ska ut på vår sportlovskryssning.
Ses imorgon eller på torsdag med rapport från Cinderella!

Kommentarer
Postat av: annbritt

Trevlig resa..du är en riktig globetrotter..Kolla var överlevnadsdräkterna liggerL



Klämda kannor finns på hyllan nuL



kram

2011-02-24 @ 19:18:40
URL: http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Postat av: ansepanse

jag skulle heller aldrig vilja bo så där, hoppas att jag slipper

ha en trevlig kryssning - kramar

2011-02-25 @ 12:46:20
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0