Örebro golfhall

Jag har inte börjat spela golf, gör jag det går det 7 fredagar på veckan eller hur man ska uttrycka något fullständigt otänkbart. Med de usla axlar jag har skulle jag ändå inte kunnat utöva denna populära sport även om jag ville.

Nej, jag och en kollega har stått där på loppis. I vår enfald trodde vi att vi skulle få tid att prata och umgås lite när vi nu stod så nära varandra.

Icke, sa Nicke, det var full kubbning från start och nästan ända till slutet.



Här är dagens säljare som förbereder sig och dukar upp sina bord.

Det bara VÄLLDE in folk klockan 10.00 då portarna öppnades, det var en lång kö som väntade på att få rusa in och fynda.

Jag tjänade väl inte jättemycket i timmen om man slår ut det, men roligt var det och en hel del saker som jag inte själv behövde längre har jag blivit av med.

Det var ett evigt prutande och jag har t o m blivit utskälld på något arabiskt besläktat språk för att jag inte sålde ett stort uppläggningsfat, typ skärbräde, för 5 kronor, utan envisades med att det kostade 10. Hade damen inte varit så mopsigt enträgen hade jag säkert släppt det för en femma, men jag blev lika tjurig som hon.

Nu är jag trött, har ont i ryggen och ser fram emot lite horisontalläge i soffan där jag tänker vinna ett antal 1000-lappar i postkodmiljonären. Synd bara att jag inte sitter där på riktigt, men det är ändå roligt att kunna lite mer än frågorna upp till 10.000-kronorsnivån.

Imorgon är en annan och ny dag, undrar vad den bjuder på?

Kommentarer
Postat av: Herta

Och jag som har varit i staden i Närke idag och missade Dej.Men vi hann med mycket annat istället.

2011-02-26 @ 22:46:36
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: ansepanse

det gjorde du rätt i, för påstridiga människor ska inte få som de vill

kramar

2011-02-27 @ 17:09:14
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Förstår att det var ett drygt dagsverke....Fast så skönt att bli av med lite onödiga prylar...

Kram på dig

Margaretha

2011-02-27 @ 17:30:06
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Mia

Ett vänligt bemötande vinner man väldigt mycket på. Det är bara att tänka till litet med hjärnkontoret hur man själv skulle reagera.

2011-03-05 @ 21:11:55
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0