Söndagen bara blåste förbi

Här sitter jag 19.38 och undrar vart den här dagen tog vägen?

Vi sov till 8.30, jag hasade mig ur sängen när kärestan antydde att han tänkte ta vår numera tradionella promenad före frukost, UTAN MIG! Det är otänkbart, skulle han sitta där ensam vid frukostbordet och njuta av sin hurtighet, rödblommig, full av frisk luft och även färdigmotionerad för dagen?

Absolut inte, jag fick fort på mig paltorna och ut kom vi. Det blåste kallt, men var bara någon minusgrad. Vi gick vanliga, ganska tråkiga, rundan där bara slutet är trevligt. Då går vi nämligen genom skogen och börjar höra lite fågelsång.

Jag in i duschen och han ut i köket = LYX! Men det vet ni redan.

Härligt lång frukost med morgontidning och goda mackor mitt emot varandra. Det är tur tidningen har 3 delar på söndagen så att de kan rotera störningsfritt mellan oss två.

Sedan var det en stunds dator för min del.Kärestan låg i soffan och åkte skidor nu igen och plötsligt var det dags att åka och köpa tulpaner och liten gåva till yngste bonussonen med familj. Vi var nämligen ditbjudna på lunch.

Sagt och gjort. Väl där blev vi bjudna på en mycket god kötträtt "Pulled pork" och det var otroligt välsmakande och mörare än oxfilé, den avåts i ett bröd med färsk salsa, bönor, majs, gräddfil och sallad. Rekommenderas!



Kaffe och biscotti efteråt, så nog var vi mätta så det räckte för resten av den här dagen.

Sedan förflöt eftermiddagen hemma hos dem där det mesta kretsade runt släktens nyaste medlem som nu är 2 månader och 1 vecka. Klockan bara rusade iväg och var 17.00 innan vi kom oss därifrån. Vilken ljuvlig liten unge de har, hon har charmat oss till 100% den lilla gullklimpen.

Vips flyger en dag iväg, nu är det snart dags för "hata Ove" i Solsidan, det verkar halva Sverige göra på söndagkvällarna. Har du själv någon "Ove" i din närhet?



Imorgon börjar veckan igen, så är det bara!

Kommentarer
Postat av: Herta

Nej tack och lov, inte vad jag kommer på.

2011-02-27 @ 22:13:13
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: anne

Kanske inte en "Ove" på det viset, men nog finns det de som får en att vilja slita ens hår...

2011-02-27 @ 22:17:18
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Dragen gris måste jag absolut pröva, det låter gott och enkelt, passar mig.



Nej någon Solsidan-Ove har vi inte i närheten tack o lov! Vet inte om han aldrig funnits eller om det är exemplar som vi har gjort oss av med på vägen. Solsidan är bra i alla fall. Riktigt kul tv, ett av få program som vi försöker att passa in i schemat.

2011-02-28 @ 07:04:39
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inger

Vilken härlig söndagspromenad ni gjorde...iaf när man kommer hem och får njuta som ni gjorde..

Mysigt att besöka barn och barnbarn. maten såg supergod ut..

ja men de sista två gångerna har inte Ove varit med.

hihi. min exman heter Ove...Men han är snäll och ställer upp, hihi, inte som han..

Ha en fin vecka...kramen,

2011-02-28 @ 17:34:11
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0