Gunde, Lennart med flera....

Det är dags för årets svanfestival vid Tysslingen!



Man måste inte åka dit varje år, men ändå måste man, i alla fall vi. Igår tog vi en paus mitt på dagen, innan våra gäster skulle komma, och åkte dit för att se om det var några fåglar på plats.

Det kan man lugnt konstatera att det var!




Dagens notering vid 13-tiden



Kanadagässen räknar de inte ens och de ser onekligen ut att fundera över vart de har hamnat. Om de kunde tänka som vi är det lätt att sätta pratbubblor vid dem.

"Ser du något?"



"NEEEEJ, det är bara vitt, vitt, vitt överallt."



"Jaaa, jag känner mig helt vilse i pannkakan!"



Det var förvånande lite Kanadagäss och med dagens notering på svan var 2632 + 8 = 2640, kan man lätt förstå att gässen kände sig lite alienerade.

Ett par grågäss fanns också mitt ibland allt det vita.



Hela tiden flög det in nya svanar, i par eller flock.



Häpnadsväckande nog räcker det med de här små skyltarna, folk respekterar det.



Som så ofta sker blir det en massa kringarrangemang när man har ett gratis naturfenomen som drar folk. Det finns kafe och galleri, restaurang där man kan abonnera om man är en grupp och lite annat.

Även barnen får sitt, en labyrint att springa runt i.




Grilla, grilla, grilla, grilla!



Moderna svanar! De flaxade i den kalla vinden!



Vi flaxade hem och ställde fram trädgårdsmöbeln, som en påminnelse om sommartiden.

Kommentarer
Postat av: annbritt

Vi hade tänkt åka till svanarna men vaknade lite sent och sen skulle bilen städas etc etc..När vi väl va klara att åka stormade det så vi hade ingen lust att sticka ut näsan..har softat på soffan istället druckit cahailatte som Björn fixat..

Får åka nästa helg istället

kram kram

2011-03-27 @ 19:21:10
URL: http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Postat av: Inga Magnusson

Oj va fint! Det är roligt när vårteckningen börjar ticka in. Snart åker ni väl till den där hemska ormkullen också!

2011-03-29 @ 06:45:33
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

I fjol var jag där, så i år står jag över. Jag upplever inte trandansen varje år alltså, men med jämna mellanrum vill jag åka dit. Grillning i år? I fjol fanns våffeltält...

2011-04-02 @ 13:09:46
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0