Helgens goda sallad

Jag inser när jag börjar på det här inlägget att min helg bara verkar handla om mat. Så var och är det dock inte alls, men salladen blev så fin och god, att jag vill dela med mig av den, även om det inte går att få en smakbit.



Det är inget märkvärdigt alls, bara en hoper goda råvaror som hackats ihop, lite "strössel" ovanpå + Julitas förnämliga citronolja istället för en massa salladssås.

Det s.k. ogräset ruccolasallad tycker jag är en smakförhöjare i många sallader, när kärestan en gång hade hackat den, istället för att lägga i den hel, blev det ännu godare, så numera är det oftast hackad här hos oss.
 
Jag hävde i fetaost, cashewnötter och"strösslet som jag toppar med, är de godaste pistagemandlar jag någonsin ätit.

Jag köpte en rejält dyr, vaccumpackad påse sådana på Duå i Umeå och dem förvarar jag i kylskåpet för att de ska hålla sig. Nu är de snart slut, men mycket gott har det blivit. Självklart är de osaltade och utan skal. Så egentligen kanske de inte var så dyra när jag tänker efter.

Priset tar jag för vana att förtränga när jag tycker något är för dyrt, men ändå köper det. Så fort det är betalat har jag glömt och jag kommer att köpa en ny påse nästa gång jag är där!

Kommentarer
Postat av: Inger

Jaa, den kunde du verkligen läska mig med, den såg supergod ut...gillar alla ingredienser du hade i...mmm smarrigt...kramen,

2011-03-06 @ 18:55:48
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Anne

Ja, är de skalade så är ju bara det en del i priset! Kanske har någon rentav bemödat sig att plocka bort nötter som såg vissna och odugliga ut också! :)



Man får vad man betalar för. Så säger min man. Det är bra att han säger så. :)



Sv. Såååå? Vilken sorts prinsessa blev du? Backande eller vanlig? ;)

2011-03-06 @ 20:43:05
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: ansepanse

det är gott med sallad till maten, din låter verkligen supergod och ser fin ut där i skålen

kramar

2011-03-06 @ 21:13:24
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Salladen ser jätte-god ut med de goda ingredienserna

blir riktigt suktad

Hoppas helgen har varit bra och önskar dig en fin vecka som kommer

kram

2011-03-06 @ 21:29:36
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Du tänker rätt tycker jag! Vad är dyrt?

Tack för Din fina kommentar om far!

Nej jag törs inte säga i vilken park han vilar ut, det var ju 1927, mycket har nog ändrats sedan dess!

kram*

2011-03-07 @ 08:58:04
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0