Prövningar

Kärestan är en mycket MYCKET lugn och tålmodig man, trevlig och harmonisk och sällan brister han ut i otidigheter eller upprörs så att han måste höja rösten - till skillnad mot hans särbo, om man säger så. Nå, otidigheter kanske inte hans särbo ägnar sig så mycket åt heller, men hon är betydligt mer högljudd än han när situationen så kräver!

Det finns dock ett, säger ett, tillfälle när jag får anledning att be honom att coola ner och ta det lite lugnt, för SÅÅÅÅ farligt är det ändå inte.

Det är när vi ska sätta på nya påslakan på våra täcken. Då blir han nästan alltid bindgalen och häver ur sig den ena ilskna, arga kommentaren efter den andra.

Dagens moderna påslakan saknar oftast hål högst upp längs långsidorna.



Man har ingenstans att trä in händerna när man ska dra in täcket.

Han blir TOKIG!

Jag som annars kan visa ett koleriskt drag någon gång,  är väldigt lugn i just de här situationerna.

Jag söker bara reda på hörnet, tar tag i det och fipplar sen in täckeshörnet och skakar till det hela. Sedan är det klart, inget högt blodtryck, ingen risk för stroke el dyl.

Se så fint min hand passar därinne i det fina satinpåslakanet jag fått av kära dottern.



Ikväll blir det inga utbrott, högt blodtryck eller hårda ord.

Jag har redan bäddat om och han slipper genomlida dessa prövningar!

Kommentarer
Postat av: Herta

Man skall vara rädd om sig. Utifrån detta så tolkar jag verkligheten så att utgångspunkten bör vara att hitta lakan o dyl som har sk hål i hörnen. Man måste väga detta mot alla de nymodigheter i mönster och annat i påslakan utan hål, Detta är svåra frågor och det handlar om stora beslut. Härhemma uppstår inte riktigt samma fenomen. Däremot underlättr hålen.

2011-03-04 @ 22:20:05
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Jag förstår din Käresta mer än väl, sånt där kan verkligen irritera och då är mina påslakan ändå med hål.



Ha en fin helg!

Kram Ingrid

2011-03-05 @ 08:03:00
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Selma

Visst är det märkligt hur olika saker man går igång på.

2011-03-05 @ 19:23:48
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Inga Magnusson

Ha ha... läser detta med igenkännande leende: Varför har en del gubbar såna problem med påslakan? Här är det stort pust och stånk varje gång det beger sig och inte så sällan offrar jag mig och bäddar rent åt honom också, även om jag en gång föresatt mig att han själv får lägga hygienribban.

2011-03-08 @ 05:48:17
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0