En förlorad afton

Nu har jag fått en liten hint om hur förvirrade människor kanske känner sig. Det var inte roligt, men jag kan tänka mig att min arbetskamrat P fick sig ett gott skratt när jag ringde och bara surrade i hans telefon.

Vi har haft DM i friidrott idag = ute hela dagen, blåsigt och kallt väder som tog energi, finnas tillhands för alla elever med hjälp, matsäck etc + att vi håller på med en rasande dokumentation i skolan och lite annat privat, som jag också går och väntar på.

Ganska mycket anspänning och stress och väldigt lite vila. Inte blir det bättre av, att när jag äntligen kommer i säng frampå natten, MÅSTE jag läsa!

Imorgon ska vi på skolresa till Göteborg.





Avresa från stan 6.00. 5.30 ska jag plocka upp en som ska samåka med mig till mötesplatsen för avresan, så det blir en tidig morgon kan man lugnt säga.

Idag på eftermiddagen la jag mig en stund på sängen för att läsa, för jag var rejält trött. Det var mulet, blåste hårt och ruggigt väder, bättre ligga en stund, än promenera tänkte jag.



Nästa som händer är att jag vaknar. Det är strålande sol, klockan visar halv 8 och jag inser att jag ligger påklädd och sover. (Detta är något som inte händer mig,  pga att jag är en person som inte kan sova på dagen, även om jag skulle vilja).

HJÄLP, JAG HAR FÖRSOVIT MIG!


P A N I K ! ! !



Ingen hade ringt och sökt mig.

Bussen hade gått för längesen.

Varför är jag påklädd?

Det är jag som har pengarna för hela resan.

Vad händer, vad ska jag göra?

Jag rusar ner, jodå, klockslaget stämmer. Jag stirrar på almanackan, vad var det för dag? Den säger mig ingenting, jag rusar runt, hittar min mobil och ringer P.

Inget svar! Nej, det är klart han inte svarar, han sitter ju på bussen och har fullt upp.

HJÄLP igen, den som skulle samåka med mig, hur gick det?

Jag trycker bort det obesvarade samtalet och ringer skoltelefonen. Inget svar där heller och nu har jag verkligen superpanik och känner mig helt "Lost in the desert".



Rusar in till TV.n för att se vad det är för dag, men innan den går igång ringer min mobil.

Det är P!

Jag undrar vad jag sa till honom? Jag har ingen aning, bara ett osammanhängade sammelsurium, men när jag svamlar och orerar som värst hör jag att han säger: Ta't lugnt, det är imorgon vi ska åka på skolresa".

Jag har fått förmågan att sova dagtid. Jag hade sovit nästan 3 timmar.



Är jag lite utarbetad och slut kanske?

Här sitter jag nu i sena kvällen och känner mig ganska pigg. Det ska bli intressant att prata med P imorgon och höra vad jag sa, om det gick att förstå överhuvudtaget.

Samtidigt får jag mig en ordentlig tankeställare. Är det så här det känns när man börjar tappa greppet om tillvaron när man åldras, en begynnande demenssjukdom el dyl? Roligt var det definitivt inte, men nu, ett antal timmar senare kan jag skratta åt mitt beteende och imorgon säkert ännu mer.

Jag kommer att ställa 2 väckarklockor när jag lägger mig. Här tas inga risker mer!




Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Tack för dagens första fniss! Hi, hi! Hoppas du får en bra dag i Göteborg idag och att du inte försover dig först!

Tack också för att vi fick följa dig till Norberg...och till det underbara porslinsmuseumet! Härligt!

Kramen!

Ragnvi

2011-05-26 @ 03:54:39
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Herta

Haha...fast inte haha egentligen. Du verkar ha massor så här i slutet av terminen samtidigt som det inte är så ovanligt att människor somnar dagtid och vaknar igen helt bortom all ära och redlighet, ett tag till de förstår i vilket sammanhang de befinner sig. Hoppas DU kom upp idag förresten.

2011-05-26 @ 08:21:57
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Inga M

Du är alltså med elever på skolresa till Göteborg idag. Sånt brukar ta på krafterna så Du somnar nog ovaggad i kväll.



Välkommen in i gänget av dagsovare. Det går bra att slumra till en stund under dagen om man bara sätter sig still eller lägger sig Suss! Inte far runt som en snurrebuss och bakar och så! ;-)



Jag har en schackningsperiod runt 4 - 6 på eftermiddagen och så har det varit hela mitt liv. Om jag tar en lur då så somnar jag i alla fall till natten. Det är rätt skönt och då blir jag pigg hela kvällen.



Senil tror jag inte att du har blivit.

2011-05-27 @ 05:57:17
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Selma

Stackars du, vilken stress och panik.

2011-05-27 @ 09:44:02
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Suss

Ragnvi, Jag skrattade också när jag fick en resumé över hur jag låtit i telefonen.

Det är roligt att dela med sig av roliga och intressanta utflykter, du är välkommen att följa med fler gånger. KRAM

2011-05-27 @ 13:01:57
URL: http://leonting.blogg.se/
Postat av: Suss

Herta, Massor var ordet, men det gick bra igår. Dubbla väckarklockor, men det behövdes inte, allt flöt på och jag kom hem 1,30 inatt. Lite "duven" idag.

2011-05-27 @ 13:02:49
URL: http://leonting.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Jag tror inte det där dagsovandet kommer att bli någon vana. Är det så där stressande att vakan tror jag det får vara för min del.

2011-05-27 @ 13:03:40
URL: http://leonting.blogg.se/
Postat av: Suss

Selma, Ja, inte visste jag att det var så stressande att ta sig en tupplur.

2011-05-27 @ 13:40:54
URL: http://leonting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0