Kattmormor pustar ut

Jag är kattmormor till 3 jättefina "tjejer".

Det är Ahti,



Indra



och Yama.



De har bott här hos mig i 2 dygn och jag är helt utmattad. Det är väldigt intensivt med "barnbarn".

Indra och Ahti är systrar och lite äldre än Yama. Hon är snart 1 år och mer vild än tam. Leker, hoppar, flänger omkring, skriker, springer framför fötterna på en, gosar och gör i princip allt som är roligt och som faller henne in.






Första natten föll det henne in att mormor skulle väckas lite tidigare än mormorn själv hade tänkt. Då vaknade jag 4.30 av att hon satt på min ena axel, tätt intill mitt huvud och duttade sin lilla mjuka tass på min kind. När jag vaknade till liv och hon märkte det, satte hon igång att vrålspinna.

Jag var inte redo för vakenlivet, utan somnade om en liten stund. Klockan 5 var det dags igen, då SKREK hon, jag tittade upp och insåg att det var ett jaktrop. Hon satt redo att hoppa upp på gardinen där det surrade runt en stor geting.

Då kan jag tala om att det gick fort upp ur sängen. Jag tog getingen, här ska inte hängas i några gardiner bara för att man är siames.

Mormor är en väldigt snäll kattmormor. Hon bjuder på nykokt fisk i köket.



Väldigt mumsigt och fint att få äta på gamla Adam och Eva fat!




Lilla Ahti tycker att Yama är jobbig och bryr sig inte om att sova hos mormor i sängen, hon har sin egen våningssäng och överst ska det vara.



Här trivs hon som fisken i vattnet.



Leka lite till, tycker Yama



Ahti måste kolla in den jobbiga kattan, varför hon flänger så infernaliskt



Yama är dock en jättegosig katt, spinner och är alltid snäll och inte ett dugg egensinnig. När det blir dags för hemfärd går hon in i buren alldeles på egen hand, eller låter sig lugnt fösas in där för transport hemåt.

Systrarna Ahti och Indra barrikaderar sig högst upp på skåpet där Ahti brukar sova.



Sen är det ett halvt världskrig innan Indra, den starkaste av dem, sitter på plats i sin bur. Ahti är något mer medgörlig.

Nu har de åkt hem till sig och himmel vad tomt och tyst det är.


Kommentarer
Postat av: Susanne P

Åh vilka söta katter.

Fast jag föredrar nog hundar och hundvalpar! ;)

Just nu har vi blivit med fyra valpar! :D

Jag kan förstå att det är tyst i huset nu när de åkt hem.

Kram

2011-05-18 @ 22:53:12
URL: http://www.susannep.blogspot.com
Postat av: Inga M

Fina missar har Du haft! Kan tänka mig att Du gillat läget även om det varit jobbigt och lite skröpligt med sömnen. Visst är väl katter nattdjur egentligen?

2011-05-19 @ 04:36:13
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Susanne P, Vi tycker olika när det gäller hundar och katter, men det är väl tur att det är så, vad tråkigt det skulle bli annars. Dina valpar var jättesöta.

2011-05-19 @ 10:22:31
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, De är ljuvliga, men jag har svårt med innekatter, nu ska de dock få bli utekatter när de flyttat till landet.

2011-05-19 @ 10:23:24
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilka härliga "kattbarnbarn" du har fått rå om. Att vakna med en mjuk tass som duttar på kinden måste vara positivt.

2011-05-21 @ 22:40:11
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Suss

Mia, Du har alldeles rätt, det var en underbar känsla med den där lilla tassen på kinden, trots den okristliga tidpunkten på dygnet.

2011-05-21 @ 22:44:14
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0