Renovering pågår

Så småningom kommer jag att ha ett gästrum igen. Mina släktingar och vänner som kommer ska inte behöva ligga i ett förråd, för så har nästan dotras gamla rum, tänkt som gästrum, känts på slutet.

När man har ett extra rum blir det så lätt att man tjofsar in det som står i vägen, blir över, bra att ha saker, det tar jag sen saker osv osv och till slut är det inte ett rum, utan ett brötigt förvaringsutrymme.

Först skulle jag göra det själv. Jag började, men när jag insåg att under bården som jag försökte blöta bort, fanns en smalare bård, dessutom fastmålad, gav jag upp.

Inre fond har man när man bor i bostadsrätt, den var det tillräckligt mycket i för att jag skulle kunna ta hit ett proffs.

Nu går det undan, vad lätt det verkar när man kan och fint blir det säkert. Golv har jag också bestämt mig för att byta, det gamla låg löst, var bara ditlagt och fastsatt med en liten trekantlist längs golvfodret.



Många olika tapetlager kunde jag skönja när första rivningen var gjord, fast allra ytterst var det väv som målats ljusblå.



Under väven var det knottror, de kanske hade varit vita, det är svårt att säga.



Växtlighet



Ljust av något slag



Randigt med mönster



I förra rummet, som kärestan och jag slet med själva var det 7 lager tapet innan vi kom ner till botten och kunde börja spackla och slipa. När det minnet poppade upp blev det lätt att välja bort att vara sin egen renoverare.

Nu ser jag fram emot det färdiga resultatet och det närmar sig. Bara golvet kvar sedan att bestämma om.

Mycket är det man ska ta beslut om, men det ordnar sig nog!

Kommentarer
Postat av: Britten

När vi tapetserade uppe på gården i ett rum så hittade vi också 7 lager tapeter...oj oj rena nostalgitrippen

2011-05-30 @ 20:55:54
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: ansepanse

7 lager tapeter! inte dåligt

kramar

2011-05-30 @ 23:30:56
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Inga M

Det kan vara en nostalgitripp att tapetsera om och det var kul att se alla lager under Din tapet.



När vi gjorde om i hallen försökte jag få lov att spara en liten fyrkant av den gamla tapeten direkt på väggen för att sätta ram runt och behålla den som minne, men det gick inte gubben med på.



Jag ser fram emot att få besöka det ny-gamla gästrummet!

2011-05-31 @ 10:03:52
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inga M

Jag glömde skriva: Snälla Suss skriv om Dina uppgifter på inloggningen i kommentarerna på min blogg. De som ligger där nu är fel och jag får trassla en stund för att hitta hit, istället för att gå in automatiskt

2011-05-31 @ 10:04:52
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Selma

Härligt när det går igång med renovering. Hoppas det blir som du tänkt dig.

2011-06-01 @ 12:12:06
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0