Första advent

Vi hade öppet hus här på lördagen första advent.

Det hade vi förra året också och hade huset fullt med folk, i år var det en hel del som hade annat för sig, tyvärr. Vi blev ändå ganska många - 12 stycken, om man räknar lilla bonusbarnbarnet, så inte hade vi tråkigt.

Jag hade lagt fram kameran och kom ihåg att fotografera förtäringen i köket och fikat inne i rummet, på rullbordet.




Gästerna då?

Det blev lite sämre med det, för vi hade väldigt trevligt och det pratades i både rummet och köket hela eftermiddagen. Jag glömde bort att fotografera helt enkelt.

Som kompensation tog jag en bild av mina lussekatter!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag ser att det är fler än jag som glömmer bor att ta foton av sina gäster!!



Ibland kan man känna att gästerna inte är riktigt bekväma med att bli fotograferade och i alla fall inte vill vara med i en blogg.



Fast jag ska inte skylla ifrån mig på min söndagsmiss, för sönerna är vanan vid att skylta i bloggen.



Kram

2011-11-29 @ 21:47:21
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: AnnaKK

Härliga lussekatter och mysigt med en sådan där adventsfest! :-)



Här blev det ju lite snöpligt med advetnsfirandet (eller ännu mer julskyltnignen) i söndags i och med att stormen drog in över oss. Men hela december finns ju fortfarande kvar, så det ska nog bli både julstämning och julhandel mm så det räcker och blir över iallafall! :-)



Ha det fint!!!

2011-11-30 @ 10:47:41
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: heanku

Men du var ju jätteduktig som fotade förtäringen iaf! Jag glömde bort kameran helt!! Adventsfriande är lätt, för förtäringen är inte så komplicerad och man kan sitta lite hur man vill. Då bir det mera kul och avslappat.

heanku

2011-11-30 @ 15:15:01
URL: http://www.heanku1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0