Duå Umeå

Duå är ett måste när jag är i Umeå.

En favoritbutik fullproppad med goda, fräscha saker av alla kategorier. De har förstås en massa bra knivar, maskiner, kökstillbehör  o dyl också, det mesta kretsande runt matlagning. Jag har bloggat om dem förut, för jag vill gärna att folk ska veta vilkten underbar butik detta är.

Jag sitter just och njuter av ett urgott kaffe "Buena Vista", som jag köpte när jag var där.  Jag köper hela bönor, mal bara det som går åt för stunden och sedan kokar jag mitt kaffe som förr i världen.

Kärestan och sonen var med i butiken och de delade på en vildsvinskorv som det var avsmakning på. DYR var den, men så otroligt god!!! Den var ganska kompakt och hade en härlig eftersmak, som retade smaklökarna till ett inköp och dessutom  stannade länge i munnen. En dryg dm kostade 137 kronor, men det tyckte de var helt okej.
Själv köpte jag en bit av en annan som var minst lika god och på så vis fick vi ju lite variation.



När jag "shoppat" färdigt, allt från korvar, till färska pistagemandlar återstod bara betalningen.

Här är min kasse! Det kostade 662 kronorooch jag tyckte det var helt okej!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Kvalité får kosta, det är bara så!



Så häftigt att du mal ditt kaffe själv och kokar det sedan. Det är nog inte många som gör det idag.



Nu är det ju modernt med de där kaffebryggarna med en liten burk som man sätter i för varje kopp man ska brygga. Jag läste en artikel i DN där man räknat på vad det kaffet kostar och kilopriset var uppe på 176:-.



Det är nog bättre att göra som du och då vet man dessutom vad det är man får i koppen!



Kram och fin helg!

2011-10-15 @ 15:44:10
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Herta

Härligt att läsa i denna delikatessblogg.

2011-10-15 @ 16:34:28
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Musikanta

Tur att MM är vegetarian. Det blir varken korv eller kött i vår familj. Endast fisk och kyckling för min del. Hade MM haft smak för vildsvin hade vi nog inte gått runt ekonomiskt :-)!



Jag dricker ju inte heller kaffe, så där har jag inte några problem med varken tillagning eller kilopris.



Jag önskar dig och K en skön fortsättning på helgen!

2011-10-15 @ 16:57:37
URL: http://Musikanta.blogspot.com
Postat av: heanku

Jo, men godsaker kan kosta lite mer. Man måste unna sig det ibland. Det är ju knappt vardagsmat.

Mal du kaffet i en gamml kaffekvarn eller i en ny elektrisk mackapär? Jag har funderat på det där eftersom jag har en gammal kaffekvarn, om det skulle funka att använda den. För kokkaffe är ju väldigt gott!

heanku

2011-10-15 @ 16:57:44
URL: http://www.heanku1.blogspot.com
Postat av: Selma

Jag mal också men jag brygger. Jag får så ont i magen av kokkaffe och tycker kanske därför inte om det.

2011-10-16 @ 12:36:03
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Inger

mmm smakar det så kostar det..Härligt att få kosta på sigt lite kvalité..Jag har oxå smakat vildsvinskorv,,,så god.,.som du säger det behövs inte så mycket. Kramkramen,

2011-10-16 @ 17:34:11
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0