Elvis

Det är inte klokt vad dagarna går fort, jag fattar det inte!

I torsdags var jag och min "extradotter" T på en fantastisk föreställning. Det var Glada Hudikteatern som gav musikalen Elvis på Hjalmar Bergmanteatern i Örebro.




Det var helt fantastiskt att se alla dessa människor uppträda, de som förr inte förväntades klara just någonting. Jag har arbetat med människor med funktionshinder i nästan hela mitt liv, så jag vet hur fel den inställningen är.



Pär Johansson har gjort en fantastisk föreställning tillsammans med sina skådespelare och sångare. Det var en upplevelse utöver det vanliga.



Se gärna filmen med samma gäng: "Hur många lingon finns det i världen". Den är också JÄTTEBRA!



Alla bilder utom den där jag håller programmet är från nätet. Fotografering var förbjuden under föreställningen, så det var bara att låna!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag har sett mycket på TV om den här föreställningen, som de dessutom varit över i USA med.



Per Johansson är verkligen en eldsjäl!

2011-10-11 @ 21:09:04
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Selma

De är fantastiskt vilken utveckling som har skett.

2011-10-11 @ 21:52:12
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Inga Magnusson

När det gäller förväntningar och attityder kring människor med funktionshinder så har vi varit med en fantastisk utveckling. Jag jobbade en halv sommar på Kristina hemmet, dit man tog små barn och Du, vi la en del av dem i spännbälte på natten! Jag kan inte tro det idag. Men jag stod bara ut halva sommaren sen slutade jag.



2011-10-13 @ 09:08:25
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0