nOSTalgiFROZZA

Här är den andra nya butiken i Gamla Stan.



Den ligger i lokalen som Rosengrens Skafferi hade förut. De i sin tur har flyttat in på muséet och har utökat med en restaurangdel.

Just när jag kommer in står där en man med en gigantisk "ost" i ena handen.



Det får snart sin förklaring, det ska bli en levande reklampelare.

Någon har fått ett litet extraknäck och ska ut på stan och locka kunder.




När det ståhejet har lagt sig tar jag mig en titt på ostaffären.



Fredagen var tydligen min lyckodag, för här på ostaffären hade de stor avsmakningsdag. Jag som redan grundat med en massa delikatesser från OIL&VINAGER, kunde nu fortsätta med riktigt goda ostar.



Ostarna kommer från Åsbergets Gårdsmejeri i Jämtland och Herrö Getgård i Härjedalen.




Butiksägarinnan hade en mycket passande huvudbonad, det är dock inte den hon har på sig, utan den hon håller i handen.



Jag avsmakade flera ostar och de flesta var helt i min smak. Tre olika sorter fick följa med hem och en
förpackning servetter också. Det fanns nämligen inte bara ost i butiken, utan fina presentartiklar också. 



Gardinen passade väldigt bra till sortimenetet, för Marianne Westmans "Picknick" och "Pomona"-motiv fanns också på en del presentartiklar.



Längst in i hörnet stod en gammal trotjänare, den passade också bra!



Nog var det tur att jag tog en annan väg - Englebrektsgatan (för nu har jag kollat) tilllbaka till parkeringen. Annars hade jag ju inte upptäckt dessa två underbara butikerna. Jag kan garantera att jag kommer tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Selma

Förbi Åsberget har man åkt mången gång.

2011-10-03 @ 11:59:37
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: heanku

Men vilken lycka att få två såna fina butiker i sin närhet! Ost älskar jag! och olika matoljor kan smaka väldigt olika, likaså vinäger. Och så lite fint till köket på samma gång! Hoppas det går bra för butikerna så de får vara kvar!

heanku

2011-10-03 @ 14:01:41
URL: http://www.heanku1.blogspot.com
Postat av: Inga M

Va lyxigt! Örebro har liksom fått ett köpcenter bestående av fina små kvalitetsbutiker nära varandra. Det drar kunder förstås. Åtminstone en! ;-)

2011-10-04 @ 06:59:44
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Herta

Duu verkar ekonomiskt sinnad som tar Dej igenom det nya butiksutbudet på detta vis.Så läckra bilder. Jag blir då inte sugen på en massa gott alls kan jag upplysa om.

2011-10-04 @ 22:43:59
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0