En sista koll på Open Art

När jag läste i foldern om Open Art, insåg jag att det var ett antal vi inte hade sett och övertalade kärestan att vi skulle cykla ner till stan och åka runt och titta på en del av dem.



Det gjorde vi och hade med förteckningen över alla konstverken. Nog missade vi en del nu också, men ambitionen var inte att se alla, ambitionen var en cykeltur mot ett mål, samt att se några till.

Det allra första vi stannade vid hörde inte ens till Open Art.



Det är en läcker trollslända, "Mitt ödmjuka bidrag till Open Art" för att använda konstnärens egna ord - keramikern Patrick Bentham Radley, som är verksam i i Örebro. Mycket fin tycker jag där den sitter på sitt gigantiska näckrosblad i Svartån mitt i stan.



Följande bild är från nätet



Vi cyklade vidare och här är vad vi tittade på, med blandade känslor kan jag tillägga.

Först det nya soldäcket nere vid slottet, det har inget med Open Art att göra



Lilla sälen hör däremot dit och ligger strax utanför soldäcket



Liksom resten av dessa. Som sagt, alla är inte i min smak!









Sedan har vi någon som stickar halsdukar till träden här i stan också.



Det har inte heller med Open Art att göra. Det är förresten snart slut på det nu, den 11 september är sista dagen.

Kaninen på Stortorget är till salu, men om någon köpare uppenbarat sig vet jag inte. Den låg i alla fall kvar igår och är fortfarandet MYCKET populär, den "lilla" sötingen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så egentligen är det bara att tillverka nått och klämma upp någonstans..för att få vara med..he he

2011-09-08 @ 19:40:30
Postat av: Herta

Hade så gärna velat se allt som finns ute i Örebro nu i sommar men men.

2011-09-08 @ 19:42:39
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Inga Magnusson

Kaninen borde väl kunna få ligga kvar! Jag menar när den nu blivit en hit!

2011-09-09 @ 07:23:03
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Herta, Du får chansen nästa sommar, jag tror detta kommer att återkomma varje år.

2011-09-09 @ 09:06:14
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Jag tycker också att kaninen hör hemma här i sin födelsestad!

2011-09-09 @ 09:06:44
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0