Teknikdagen som försvann

I Rudskoga, nära Gullspång finns det något som heter Teknikdagen och jag tror att det går av stapeln en gång om året.

Första gången vi var där var det rena slumpen, vi var ute och åkte motorcykel utan mål mer än att stanna och fika på något fint ställe. Så kom vi plötsligt fram till några hus (i just Rudskoga skulle det visa sig) och där pågick en hel massa. Det var folk, bilar, marknadsstånd, andra fordon etc etc. Vi blev förstås nyfikna och stannade.

På en skylt stod det "Teknikdagen i Rudskoga". Det var riktigt roligt, ungefär som Jädersbruksdagarna, fast i mindre skala. Efter den gången har vi varit där några gånger till och tidigare i veckan sa kärestan, att just idag var det "Teknikdagen i Rudskoga". Han hade läst det i någon motortidning el dyl som han lånat av en kompis.

Dagen idag, bjöd också på ett fröjdefullt väder för mc-folk, så efter avklarat Melodikryss och frukost drog vi iväg. Kärestan väljer alltid roliga vägar, vi är inte mycket för snabba transporter på motorvägarna när det är en nöjestripp, så vi hade mycket att titta på medan vi åkte.

Till slut var vi framme i Åtorp som har en otroligt vacker, gammal stenbro och varje gång vi närmar oss tänker jag att jag vill fotografera den. Det har dock inte varit läge att stanna hittills och idag sa jag inte ens något, bara tänkte.

Vi fortsatte fram till Rudskoga. Det var soprent på planen där man brukar parkera och på själva området vid Erk Orsas i Revsten...... inte ens en katt, än mindre någon teknikdag.

Så föll våra ögon på huset som står mitt i alltihopa och som syntes väldigt tydligt just idag pga tomheten runt om det. Där fanns en stor skylt.

                         Teknikdagen i Rudskoga
                         Alltid sista söndagen i juli

Jag fick ett rejält skrattanfall när han stannat och jag kunde kliva av. Sedan kunde jag inte sluta, kärestan såg så rolig ut och där stod vi skrattande och tittade ut på en stor, tom gräsplan. Till slut sa jag: "Nu vet vi i alla fall när det är dags nästa år".

På väg tillbaka fick jag äntligen stanna och ta den efterlängtade bilden på stenbron.



Siktet ställdes in på något trevligt ställe att fika på! Den som hänger med här får snart reda på hur det gick, men inte ikväll, för nu är det stängningsdags på bloggen.


Kommentarer
Postat av: Musikanta

Han tittade väl inte så noga på vilket nummer det var av tidningen som han lånat, din käresta. Måste väl ha varit det för sista veckan i juli :-)!



Men du fick i alla fall ditt foto av bron och sparade säkert en massa pengar också!



Ingrid, som nästan hade glömt bort att lilla Clarissa också heter Ingrid...

2011-09-17 @ 23:11:38
URL: http://Musikanta.blogspot.com
Postat av: Inga Magnusson

Ha ha.... så kan det gå. Himla snygg bro i alla fall!

2011-09-18 @ 05:19:53
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: ansepanse

ni fick i allafall en utflyktsdag :)

var finns den där fina stenbron?

kramar

2011-09-18 @ 11:34:06
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0