Bidrag från huskatten

I morse fick jag förstärkt frukost, eller hade fått om jag accepterat erbjudandet!

Just när jag skulle åka kom Ahti in genom kattluckan och utstötte ett antal gutturala läten. Jag hejade mig i hallen för att se varför hon lät så.

Hon stod där med en tofs gräs i ena mungipan och något slags blad i den andra. Inne i munnen hade hon en saligen insomnad näbbmus. Eftersom katter inte äter dylika, förärade hon mig den.

Jag berömde och strök henne, tog tacksamt emot gåvan och förpassade den till soptunnan. Så har vi då en jägare i familjen och det tar vi tacksamt emot. Nu börjar de snart förflytta sig inomhus de små mössen.

Så har hon också kommit in med 4 fästingar som jag inte alls vill ha. Hon är dock droppad med Frontline, så de sitter bara i hennes päls och väntar på nästa matbord som inte är droppat. En har lyckats ta sig vidare till nästa värd..........
..........I lördags morse blev det jag som var matbordet!

Inte så kul, det aset hade placerat sig mitt på ett av mina gallstensärr - jag råkar ha fler än ett. Närsynt som jag är, insåg jag inte varför ärret plötsligt var mörkt i mitten när jag var nyduschad. Sedan gick sanningen upp för mig.

Nu har jag dock varit förutseende och på dotterns inrådan införskaffat en grunka som visade sig vara helt suverän och som jag härmed gärna vill rekommendera till alla som ännu inte har en sådan.



Lätt som en plätt var det och nu hoppas jag den uslingen var smittfri!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag har också funderat på att skaffa en sån där mojäng för att ta bort fästingar, men det har inte blivit av. I sommar jag klarat mig undan med två anfall av de där läbbiga djuren. En tog jag medan den ännu kröp på mitt ben, men den andra lyckades bita sig fast i mitt knäveck. Jag fick bort den och nu försöker jag hålla koll på att det inte blir någon rodnad där.



Det blir jättebra att ha den där duktiga musjägaren i huset, nu när mussäsongen startar. Hoppas att hon tar dem innan den kommer in.



Kram, Ingrid

2012-08-21 @ 10:22:50
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Christina

Det blir till att vaccinera sig om man ska bo på landet. Tänk dock på att granar verkar avskäckande på fästingar :-)

2012-08-21 @ 17:14:37
Postat av: Herta

Håller med sign här ovan, fästingaccinering anbefalles. Men samtidigt vad härligt med en kisse som delar med sig litegrann. Livet kommer att bli allt annat än tråkigt.

2012-08-21 @ 20:20:08
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: anne

Jag nyper sta med naglarna jag! :)

2012-08-24 @ 21:34:18
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0