Här har jag varit framme

På framsidan ville jag ha en liten trädgårdsmöbel, för där är soligt och skönt på eftermiddagarna. Den stod på framsidan i stan också, liksom blomlådan som fick följa med redan innan flyttlasset gått. Den har jag planterat, det har känts lagom hittills...... + lite krukor här och där.



Jag gillar att odla i krukor, fast bara blommor.



Pellorna växer väldigt oregelbundet här i Mörby, antingen är de två yttersta plantorna till höger klena, eller så är det någon annan omständighet som gör att de blommar så ynkligt.



Fixa fika är jag bra på och då passar det bra att ha ett litet bord att duka på. Vi fick lov att byta ut framsidesmöbeln mot en annan, för utanför sovrummet fanns en minialtan där den forna  framsidesmöbeln passade perfekt.



Titta noga, det är jättesmarrigt och den fina miljön bara förstärker njutningen!!!!!




Kära söstra mi kom med sambo och försenade födelsedagspresenter. Här är en av dem jag fick, jag blev jätteglad, för jag har inte kommit längre än till att köpa boken hur man tillverkar dylika.



Kronan på verket blev tillökningen i familjen! Katten Ahti! Hon kommer säkert att uppskatta fågelbadet!!!! Färsk fågel, smakar MUMS!




Allt är frid och fröjd här på landet, vi stortrivs och så kommer det nog att förbli!


Kommentarer
Postat av: Herta

Men vad mysigt. Och det bästa av allt. Katten! Var den inflyttningspresenten från din syster. Underbart i så fall.

2012-08-18 @ 17:48:12
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Så fint det gjutna lövet är och kan tänka mig du blev glad över det

Och mysigt med er söta kisse.

kram och ha en fin fortsat helg

2012-08-18 @ 20:40:41
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Så mysigt du ordnar det där på landet. Och det där fikat såg mumsigt ut. Hallongrottor tyckte jag mig se och det är en favorit!

Så bussig du är mot katten Ahti! Det är inte alla kissar som har det så förspänt.



Kram, Ingrid

2012-08-18 @ 21:00:25
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0