Omvägar

I helgen som var, när jag sjungit på 1 adventskonsert, kärestan skjutsat gudmoran till tåget, samt varit hos sin egen mor, hämtade han mig på stan och vi åkte hemåt.
 
Det blev lite omvägar, för solen lyste faktiskt och vi tycker om att inte åka raka spåret.
 
Vi åkte ner mot Hjälmaren och "glodde". Det var intressant, vi såg en massa områden med sommarstugor från kanske 50- och 60-talet och här och där insprängda hus i den storlek som en normal familj med 2 vuxna och 1 - 2 barn tycker att de måste ha idag (så även jag när det begav sig, vi hade 110 kvm + källare).
 
Det var riktigt roligt, för vit tycker om att titta oss omkring. Jag tror det stod Hjälmarsnäs på skylten vi åkte ner vid.
 
Vi skymtade sjön därnere och kärestan konstaterade att isen hade lagt sig, medan jag däremot tyckte att den höll på att lägga sig.
 
 
En liten sommarstuga skymtade också där bakom häcken.
 
I närheten också ett par andra små stugor, som dock blivit utbyggda åt något håll, här såg sjön mera isig ut.
 
 
Sedan kom något som jag trodde var något slags förråd, men det var nog ett bostadshus..... eller?
 
 
Inte min "cuppa", som söstra mi och jag säger istället för "My cup of tea!"
 
Nej, jag tycker om de där små krypinnen (märkligt pluralord av krypin), som den stuga mina föräldrar byggde på 50-talet. Ett lite större allrum och i direkt anslutning ett litet, litet kök = avlopp ut i det fria och fotogenkök + en sovalkov för barnen, medan föräldrarna sov i en bäddsoffa i allrummet.
 
Typ detta!
 
 
 
Om några år är nog hela strandlinjen fylld av 200 - 250 kvadratmeters villor! Omvägar är intressanta!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Jag håller nog också mest på de traditionella husen som inte er ut om ett uthus. Kul att göra upptäcktsfärder runt ert nya hem vid Hjälmaren.

Läser nedan om ditt julfirande som börjar i god tid och håller på länge med alla ingredienser!

Ha en trevlig andra advent!

2012-12-08 @ 10:33:06
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0