Passiv på grund av anledning

Jag är förkyld, KRAFTIGT dessutom, det gör att jag inte är så inspirerad att skriva för tillfället. Jag drar mig fram med hjälp av konstlade medel.

Tack och lov för mitt kära Boots i England, där kan man bunkra upp diverse medikamenter inför sådana här tillfällen. Jag har tidigare skrivit om "Halsdödarna", som jag kallar dem.

Dequacaine var namnet, kanske jag kan googla fram en bild för dem som glömt hur denna förträffliga förpackning ser ut.

Dequacaine Lozenges

Inte nog med det, jag har på inrådan av söstra mi köpt hem ett pulver också. Det räddade mig igår eftermiddag och även idag. Nu känner jag mig faktiskt lite bättre och det var på tiden. Hoppas det håller i sig!




En mugg hett vatten, häll i pulvret, rör om och drick. Nu hoppas jag bilderna ligger kvar, någon kanske vill gå på Boots vid nästa Englandsbesö. Förresten har jag hört rykten om att denna förträffliga butik ska komma till Sverige? Det blir väl till huvudstaden förstås.....


Ursäkta, jag slutar här, jag måste nysa!





Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson



Isch! Det är inte kul med sega vinterförkylningar! Krya!

2012-02-09 @ 23:08:36
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: christina

Stackare. Jag som köpt dina halstabletter. Även halsdödare till mig. Jag har sett storheten med Boots. Blir nog en runda i morgon också. Vi har nyss avnjutit stor middag med äkta champagne. Det n blir nog tidig kväll. I morgon blir det Portobello road ochå marknaden där.

2012-02-10 @ 20:52:06
Postat av: Herta

Intressant.

2012-02-11 @ 20:41:42
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0