Söndag förmiddag

Det händer inte så mycket när man inte deltar i det aktiva livet pga förkylning o dylikt!

Kärestan har just gått helgrundan och står nere i hallen och stretchar. Det stör mig lite, fast bara för att jag avstod från att gå med.
Nu har jag bestämt mig för att bli av med den här sega förkylningen som jag dragits med hur länge som helst och då tror jag inte långpromenader i rask takt är bästa botemedlet.

Jag blir kort sagt avundsjuk på att han tagit rundan och jag suttit stilla här vid datorn.

Å andra sidan har jag via datorn blivit upplyst om att Whitney Houston sagt tack och adjö till denna världen. Jag tror inte jag är empatistörd, men det berör mig inte särskilt mycket. Sorg för de anhöriga - antar jag - men min värld rubbas inte av det dödsbudet.

Jag gillade filmen Bodyguard när den kom, fick CD.n av mina barn i present och sedan hamnade den i dotterns skivsamling, för att slutligen återbördas till gåvomottagaren. Det är åratal sedan jag senast lyssnade på den.



Nu väntar en stund i soffan med BBC Lifestyle och den engelska antikrundan, som vi snöat in på totalt. Igår eftermiddag "bodde" vi i vardagsrummet med kaffe på värmelåga och TV.n framför ögonen i flera timmar. Var det inte Antiques Roadshow så var det Bargain&Hunt och båda programmen är storfavoriter just nu.

Tim Wonnacot i det senare programmet har fått mig att inse att inte alla behöver tandtråd.......



Fiona Bruce i Antiques Roadshow är helt klart förebilden för Anne Lundberg i vår svenska variant.



BBC Lifestyle, min nya favoritkanal, så är det bara, är man anglofil så är man!

Kommentarer
Postat av: Inger

Men vad jobbigt med din långdragna förkylning...hoppas det blir bättre snart..

Jag har aldrig sett den engelska varianten av Antikrundan...kanske ska testa det...

Krya på dig...visst blir man lack när man inte orkar med ens en prommis...men snart är du på benen igen..

Kramen till dig..

2012-02-12 @ 15:31:11
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Herta

Här har vi också sett den engelska antikrundan ett par gånger. Apropå Witney så har det lyssnats en hel del härhemma och framförallt hos goda vänner för många år sedan.

2012-02-12 @ 17:45:44
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Inga Magnusson

Trist med långa förkylningar, Du får krya på Dig! Det var nog klokt att inte gå med ut.

2012-02-13 @ 06:59:36
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0