Fika

Vi var ute i några snabba ärenden på stan, matinköp bland annat. Då säger någon: "Jaså, är ni på stan, ska ni med och fika på Prinsess?"

Det var E och B som också var på stan, de har dock lite längre att åka än vi. Så klart vi följde med till Prinsess.

De hann först och E sa: "Är ni hungriga? Hoppas inte, för vi tog de sista två räkmackorna." Det gjorde absolut ingenting, för vi skulle bara ha lite slisk, middagen var redan spikad och våra inköp när vi möttes var lite kompletteringar till den.

De har dock väldigt, mycket, ovanligt goda räkmackor där på Prinsess!



De har också väldigt många olika sorters GODA kakor, så det var svårt att välja.



Jag vill bara påpeka, att jag sällan väljer bulle, det kan jag baka själv, men en sån där liten chokladhistoria med kolainkapslad valnöt, det gör jag inte. Den är alltså mitt val.

När jag skjutsat upp blodsockerhalten fick jag syn på bröllopstårtorna som vi hade strax bakom ryggen.

Först den lilla



Bredvid stod modell större/högre



De var fina, men jag vill inte, varken gifta mig eller ha en sådan tårta. Jag skulle vräka omkull alltihopa, för jag känner mig och min obefintliga smidighet vid det här laget och gift har jag varit så det räcker. Kärestan är en underbar man, utan att vi legaliserat det hela.

Brudparsfigurer fanns i många olika former, dock bara hetero, vilket störde mig.



Den här störde mig också lite, men inte lika mycket som avsaknaden av två brudar, respektive manliga dito, vad nu det kan heta- inte brudgummar väl?

Kommentarer
Postat av: Herta

Har sett det någonstans, minns just nu inte var.

2012-01-07 @ 19:53:40
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Inga Magnusson

Det ser ut som om vi får framleva resten av våra liv i synd! ;-)



Prinsess är helt ljuvligt om det är samma som fanns på min tid i stan!

2012-01-08 @ 08:21:39
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Selma

På nåt sätt känns liksom hela den där brudpar i plast lite ...

2012-01-08 @ 09:12:06
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0