Vackert i backen

När vi var till kyrkogården för att tända ljus i helgen, valde kärestan vägen över vårt blåsippsställe. Då ville jag förstås ut för att kolla hur det såg ut. Kan det blomma maskrosor så här års, kanske det kan finnas någon liten luden blåbärsknopp också som vågat sig upp?

NEJ, det lyckades jag inte se någon och jag hade nog blivit förvånad om det varit så. Bladen var dock gröna och fina.



Eftersom jag tagit mig ur bilen och in i "grönskan", stegade jag vidare bara för att titta lite hur det kan se ut i naturen, utan snö, i januari.

Mer vackert kom i min väg och jag fotograferade så klart.



Hagtorn trodde kärestan, för grenarna har fullt med vassa taggar just där.

Sen tänkte jag nypon när jag såg nästa, men det här kanske är hagtorn.....???



Kan båda vara bär från samma växt, men kanske inte riktigt lika? Vem vet?

En rejäl frusen vattenpöl kan jag i alla fall identifiera. Den var så hårdfrusen att det inte gick att "klirra" sönder det vita. Jag som fortfarande tycker sånt är så ROLIGT!



I denna pöl låg det något fastfruset som jag definitivt kände igen i alla fall.



Lilla tallkotten! Det var en ovanligt vacker väg han valde min käre man!


Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Ur led är vädret! Ingen snö!

2012-01-17 @ 23:37:51
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0