Jag är övertygad!

Nu råder inga tvivel längre!

Det är vår!

Vi var ute på en timmes promenad i morse, solen sken och fåglarna kvittrade i träden ovanför oss. Vi såg en koltrast, men han hade inte tinat upp tillräckligt för att sjunga än än, trots mina försök att få igång honom.
Ett par blåsippor har krupit upp i blomrabatten, men den är ganska varm och skyddad.

Detta gav mersmak, jag föreslog att vi skulle åka till "vårt" (och hundratals andras) blåsippsställe och kolla. Kärestan trodde att det var för tidigt, men jag är en enveten person, så det blev så att vi for iväg.

Jag packade snabbt ner muggar, ett par veteskivor, burken med kaffepulver och tepåsar, samt en termos hett vatten i en picknickkasse, sedan gav vi oss iväg.

Eftersom han inte trodde det skulle finnas några blommor på "stället", for vi först till ett annat och innan vi hunnit ur bilen sa han: "Titta, det lyser gult." Mycket riktigt, det var vår första tussilago för året. Ensam, men ljuvlig!!



Medan jag kröp omkring på marken med kameran gick han vidare och strax efter hörde jag honom: "Jag tycker det ser blått ut där borta."

Jag kravlade mig ut ur snåren och gick dit. Visst var det blåsippor.



Det fanns många små tussar med blåsippor i alla möjliga blå nyanser. Inga mängder än, men nu är de på gång och snart är marken mer blå än grön just här!
För övrig hade de börjat komma på "vårt" ställe också, men inte lika mycket.

                                           DET ÄR VÅR!

Kommentarer
Postat av: Inger

Ja vad härligt,,jag har inte hittat blåsippor ännu..men visst blir man glad när det börja komma upp i backen...underbart!Kul att ha lite egna ställen att återkomma till..

ha en fin vecka i vårsolen..kramen..

2012-03-18 @ 22:22:05
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Herta

Klart att det är vår. Jag har sopat en av våra trottoarer idag.

2012-03-18 @ 22:42:59
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Inga Magnusson

När åker ni till ormkullen då? Hörde att någon sett årets första huggorm och tog den som ett säkert vårtecken, då tänkte jag på er och det årliga besöket till ormarnas favvoställe.

2012-03-19 @ 07:15:49
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Ja, nu är den efterlängtade våren äntligen här

och de söta vårblommorna börjar alltmer titta upp ur marken,

och man blir ju så glad när man ser dem

Jätte-mysiga foton !

Kram

2012-03-19 @ 17:43:33
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: anne

Men jag tror våren fick ta ett steg tillbaka idag...!

2012-03-19 @ 20:47:29
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Blåsippor är så fina!! Tyvärr vet jag inget ställe häromkring där de växer vilt, så jag får hålla tillgodo med en planta jag har i trädgården. Och den är alltid sen med att blomma - jag tror inte ens att man kan se blomknopparna på den än... <:-)

2012-03-20 @ 07:46:24
URL: http://annakk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0