Någon annans bröd

Jag har skämt bort mig! Jag har gjort det alldeles själv, men det får konsekvenser och det är att jag vill ha GOTT bröd. Det är inget fel på Lingongrova, det är helt okej, jag äter det, men i längden vill jag ha lite mer än så.

Jag bakar nästan allt bröd själv, dels är det godare, dels blir det billigare. Det händer ändå ibland att jag köper någon annans bröd och idag blev det en sådan dag.

Vi var på stan för att göra ett antal udda ärenden, alltså inte udda så att det var konstiga ärenden, utan en massa nedslag på olika instanser som banken,  butiker, Nikoalikyrkan och något café förstås.

Detta gav upphov till en massa promenerande kors och tvärs i stan och när vi gick över Stortorget stod det en man där som sålde bröd. Det fanns inga smakprover, men det behövdes inte. Bröden såg så läckra ut att jag stannade ändå.




Stöter du på denna skylt, stanna för allt i världen och köp med ett gott bröd hem.


Jag köpte det där stora längst bort, en utsökt surdegslimpa på dinkelmjöl med linfrö och rostade dinkelkorn. Hur gott som helst (för jag har naturligtvis redan avsmakat det) och nu kan jag knappt vänta tills det blir söndag och jag får äta någon annans bröd på veckans mest njutbara frukost.



Jag talade om att jag tänkte lägga ut hans bröd på bloggen och det var helt okej och jag fick även äran att ta en bild där bagaren själv står modell bredvid sina alster.



Jajaja, jag kom med själv också, om än som den gäckande skuggan. Det är något som jag verkligen avskyr, men jag tog ett antal bilder där han försvann in i ett mörker p g a att fru sol sken som allra värst. När jag väl fick med hans ansikte på bild, råkade jag även få med mig själv.

MEN, missa inte Näsets bröd om du stöter på det, KÖP och NJUT!

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Morning o tack för dina goa rader hos mig! Nu har jag läst ikapp en hel del hos mig o njutit! Både av kaffekalas o annat...

Kramen!

Ragnvi

2012-03-11 @ 06:08:33
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Selma

Gott bröd är nog det godaste som finns.

2012-03-11 @ 07:41:34
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Zarah

Jag instämmer, jag gillar inte heller när den gäckande skuggan av mig själv som fotograf kommer med. Ibland gäckar verkligheten med oss fotograferande människor...

2012-03-11 @ 15:26:03
URL: http://verandan.svenskablogg.se
Postat av: Inga Magnusson

Ibland kan jag sakna vanligt bröd och detta är ett sånt tillfälle. Skitt!

2012-03-11 @ 18:36:50
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: anne

Bröd är det bästa som finns, speciellt gott och välbakat bröd.

2012-03-11 @ 19:04:57
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0