Paus i frånvaron, vilodag från måsten

Oj, det blev inte länge jag var borta...... fast jag kanske blir frånvarande igen. Idag är jag i alla fall närvarande och det är svårt att inte dela med sig av vår sköna dag i det fria.

Vi gjorde kaffe, kärestan packade i den "polska attacheportföljen", som vi sa förr, dvs en plastkasse. Jag hurves, som det heter i Västerbotten, när han inte tar korgen, utan väljer en plastkasse.

Hur som helst, vi for ut för att blåsippsfrossa och bara njuta.

Så här blev det och nu blir det några bilder på rad!






Som sagt, kaffe hade vi med oss och exellenta bullar från Vasa! (Herta, kolla!)



Efter fikat, gick jag på excursion, medan kärestan vilade på "maten"..... Det fanns nämligen en portabel trädgårdssoffa på blåsippsstället och den lyfte vi fram till "Mitt i solen".



Jag som inte gärna sover/vilar dagtid travade iväg in mot skogen för att se om våren kommit där också.

Jodå, tussilago fanns det där inne i skuggan.



Och en saltsten för vilt. Hoppsan, finns det sådant här??



Jag fortsatte stigen fram och där kom jag till en bäck. Inte har våren kommit till 100% än, för här kändes det mer som om vintern höll på att släppa greppet.



Jag fortsatte, men när jag passerat 4 sådana här, vände jag.



Älgträff var inte inplanerat i dagens blåsippskoll!

Det är i alla fall intressant, att den 24 mars, kunde jag plocka både tussilago, blåsippor och vitsippor.



Du ser väl vitsippan? Den är högst upp i "buketten" och sträcker sig mot solen!


Kommentarer
Postat av: annbritt

Låter som om du inte mår bra...blåser lite kryapådig bubblor från Kristinehamn..



kraaam

ps Björn hälsar ds

2012-03-24 @ 19:44:49
URL: http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Postat av: Herta

Snabbt dök Du upp igen. Tur man har bloglovin.

2012-03-24 @ 20:30:03
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Inga Magnusson

Det blir en kämpig tid med försäljning och köp. Kommer säkert att ta något år i anspråk innan allt är på plats. Vore kul att få se det nya huset snart på bloggen eller annorstädes.



Ha det gott, vackra blommor!

2012-03-26 @ 14:25:31
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Zarah

Så härliga bilder på vårblommor.

2012-04-08 @ 08:39:24
URL: http://verandan.svenskablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0