Snart bär det söderut!

Jag och mina Barcavänner har brutit trenden - om nu två resor tillsammans till samma resmål kan sägas vara en trend. Oavsett vilket, vi har tillfälligt brutit med Barca, inte för att vi tröttnat, det tror jag inte man gör. Vi vill helt enkelt se lite mer av Spaniens städer.

Nästa resa går till Madrid och förra söndagen hade vi en liten träff hemma hos C. Där var det spanskt rakt igenom, från den söta, rosa Cavan som smakar saft med sprutt.......




.......till blomsterarrangemanget i Spanska flaggans färger.




C är helt otrolig, hon hade lagat hur mycket tapas som helst, här är en del av dem..



...köpt sherry från torr, via halvtorr till söt (den söta kom inte med på bild)...



...spanskt vin till dem och spansk öl till mig.




Många glas var det och kaffe drack vi också.



Husets herre, som inte ska resa med, visade sitt eget specialglas! Han använde det dock inte, det var han som såg till att vi kom hem ordentligt efter den här spanska "orgien".



Hans favoritlag var inte svårt att gissa. Tydligare kan det inte vara!

Det enda som bröt av från Madrid, var min absoluta favoritdessert - Crema Catalana - för det är BARCA med stora bokstäver. Inte en dag i Barcelona utan minst en Crema Catalana, det är mitt motto. Nu får vi se vad jag ska ändra det till i när vi byter stad.



Vi satt i många timmar, åt, drack och framför allt pratade! Jättetrevligt och vi är som vanligt helt överens om det mesta. De vill se mer väskor och skor än vad jag vill och jag vill se mer böcker, fina skrivböcker och papper än de. Det har ändå aldrig varit något problem, det ordnar sig.

Den här gången är vi rörande eniga om att vi ska på konstmuseér - Guernica hägrar för mig och även för dem fick jag veta.



Vi ska till en berömd, jättestor loppmarknad och framför allt strosa omkring och upptäcka, eftersom Madrid är helt ny för oss alla tre.

Det var en fantastisk afton, jättegott allting, trevlig sällskap och en härlig förväntan byggs nu upp inom oss. Snart bär det iväg och sedan kommer resedagbok från Madrid!

Kommentarer
Postat av: Herta

Men så kul med Spanien nu i vår.

2012-03-16 @ 19:25:53
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Zarah

Ojojoj, så lockande det låter! Ni får säkert en fin resa tillsammans och konstmuseum är alltid intressant.

2012-03-17 @ 08:46:51
URL: http://verandan.svenskablogg.se
Postat av: Ingrid

Vilka underbara reseplaner!



Madrid är säkert minst lika bra som Barca. I Madrid har jag en kusindotter som är gift med en spanjor, så kusin Göran åker till Madrid minst lika ofta som vi åker till Sicilien.



Vilken trevlig kväll ni måste ha haft!



Ha en fin helg!

2012-03-17 @ 09:07:37
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Lambergsfrua

Det låter som en helt underbar kväll tillsammans med goda vänner - och med mycket prat om den kommande resan.

Lycka till!

Kram,

Lambergsfrua

2012-03-17 @ 12:08:28
URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Piiip! Får man följa med???

2012-03-17 @ 12:47:02
Postat av: Inga Magnusson

Kul att planera resa så här gemytligt tillsammans.

2012-03-19 @ 07:18:59
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0