70-talsfavorit


På 70-talet började jag äta Keso, jag vet inte om den inte funnits tidigare, eller om det var för att jag flyttat hemifrån och tagit mig lite egna matvanor?

Hur som helst var jag helt besatt av Keso under en mycket lång period.

Jag åt den som den var, på hårt bröd med gurka och svartpeppar, eller när jag var lite mer stadd vid kassa blev det tomater och svartpeppar. Jag hade den till olika sallader eller maträtter, men oftast åt jag bara för att det var så himla gott, utan någonting till.

Här om veckan fick vi Keso med Fetaost & Oliver till onsdagsfikat på skolan.

Nu har 70-talets smaklökar vaknat till liv igen och jag njuter i fulla drag. Burken står här bredvid datorn och jag slevar in en rejäl sked då och då, medan jag skriver.


Jag fick tipset att testa den med Ananas & Passion, men jag har inte vågat än. Det kan bli en ännu värre passion, för att vara vitsig. Jag känner dock på mig, att det inte kommer att dröja så länge förrän det står en sådan burk också i mitt kylskåp..................



..............eller bredvid datorn?!?!?!?!?!

Kommentarer
Postat av: Herta

Keso började inköpas på 70-talet av min mor. Det var en så bra produkt informerade hon hela familjen om. Jag var vansinnigt trött på Keso i min barndom trots att varken min far eller jag inbegreps i dem som skulle Äta Keso till lunch med olika saker varje dag. Nu idag många många år senare köper jag hem denna lite då och då, som sund snabbmat tillsammans med lite proteiner eller nåt. Ananas är kanon, min favorit som gränsar till efterrätt.

2012-05-07 @ 22:35:54
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Inger

Ja keso är bra när man vill hålla vikten..

När jag vill vara lite duktig, så blandar jag keso kokt ägg och makrill i tomatsås inte för mycket av såsen,,gärna lite dill, gräslök eller persilja,. sedan någon knäckemacka till..bra lunch...och picknick..Så alltså är keso kanon...tycker jag med.. Men jag föredrar den naturella..

kram

2012-05-07 @ 22:37:19
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Eleonoraa

Jag tycker också mycket om Keso. Våga prova den med ananas o passion - den är såå god.



Tack för din rara kommentar hos mig. Kram

2012-05-09 @ 10:14:46
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Inger Maryissa

jag åt också mycket Keso förr...

kanske jag skulle köpa hem det igen för det är ju gott och man kan även använda den till mycket

kram

2012-05-10 @ 15:32:55
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0