Bara för mycket av det mesta

Idag har jag "hittat" klockan som var "too much" till och med för kärestan.

Vi har varit på banken i husärenden och där på väggen utanför ett av kontoren satt den.

Det står "Hans Westman" på urtavlan och namnet på vår ädla huvustad också, men varken det, eller något annat var någon förmildrande omständighet.



Det var bara för mycket av allt och nu vet jag hans klockgräns!



Inte nog med det, den gick inte heller, så han såg ingen funktion alls hos den.

Uppriktigt sagt, är det inte min smak heller, men jag gillar nästan inga klockor, varken på armen, väggen eller någon annanstans.
Smaken är olika och tur är väl det?


Kommentarer
Postat av: Eleonoraa

Jag tycker att det var en jättefin pendyl!! Skulle jag gärna ha hemma hos mig. Jag tittar ofta på hur mycket klockan är och just nu retar det mig att 2 av mina väggklockor som går på batteri - har stannat. Tycker att batterierna håller alldeles för kort tid.



Ha det gott

2012-05-16 @ 00:11:06
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Eleonoraa

Nämen GRATTIS - ser i tidigare inlägg att ni har köpt hus och ska bli lantisar! Underbart och huset set väldigt rart ut.

Kram kram

2012-05-16 @ 00:16:06
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Inga Magnusson

Jag har problem med klockor som tickar ljudligt, men det antar jag att varken Du eller kärestan har. Det märkte jag igår när vi hade eftermiddagsmöte på jobbet i étt rum med en tickande klocka på väggen.



I det nya huset har vi en jätteklocka på väggen med en spotbelysning på. Den gillar jag. Fast det är ju inte en jätteklocka egentligen, bara långa visare och lösa siffror. Dilemmat var att den klocka som hade långa visare hade fula siffror, medan en annan med korta visare hade snygga siffror. Så jag måste löpa båda för kunna kombinera ihop dem. Men det gjorde inget för de var inte dyra.

2012-05-16 @ 06:51:46
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Zarah

En väggklocka vill jag ha, den är liksom en hjälp att hålla ordning på dagen. Men den här klockan är inte alls i min stil, där håller jag med dig fullständigt!



Apropå det Inga skriver så kan jag tycka att en tickande väggklocka kan ge hemtrevnadskänsla i rätt miljö.

2012-05-16 @ 20:41:28
URL: http://verandan.svenskablogg.se
Postat av: Selma

Den klocka vi har i köket nu går inte. Men jag gillar den ändå.

2012-05-17 @ 08:45:14
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0