London dag 2, sista delen

Dag 2
 
7 november
 
På vår väg såg vi en riktigt Engelsk julgirlang - inte någon favorit för min del.
 
 
Vad hände sedan då?????
 
Det råkade komma ett annat Boots i vår väg och vem som lyckades lura in oss där, är det ingen av oss som vet.
 
Så handlade vi en gång till - ta 3, betala för 2.
 
Som en uppenbarelse insåg jag att detta är vår besatthet och förbannelse.
VI KAN INTE säga nej när denna skylt dyker upp - och tyvärr för oss och glädjande för affärskedjan, handlar vi som om det var sista chansen någonsin. Det allra värsta är, att vi är precis likadana, nästan hetsar. Ingen säger: "Nu får du ge dig".
 
Det blev en ganska lång stund även på detta Boots och när vi står vid kassan och ska betala, upplyser mannen där, oss om, att på Bond Street finns ett Boots med 4 våningar..............
 
Bevare oss för Bond Street!
 
När vi kom ut den här gången hade mörkret fallit. Julen visade sig ännu mer nu när alla julgirlanger o dyl var tända.
 
 
 
 
Marmite mot mörk bakgrund var snyggare, men innehållet är dock detsamma. Vad renar har med det att göra begriper jag inte, kanske det består av malda, saltade renhorn? Otäckt är det i alla fall.
 
 
Nästa ställe med "ta 3, betala för 2" var W.H. Smith som låg inne i en galleria
.
 
Jaha, nu är vi ägare till 70 julkort var. Det är ju bra, för vi hade ju inga kort sen förut.....
Jag köpte MC-tidningar till kärestan också och boken om gatukatten som vi träffade förra året
 
 
Så var jag på väg att köpa de två senaste av Simons Cat också, men någonstans inuti mig sa det NEJ!
 
Efter detta stapplade vi ut i natten och på en bakgata hittade vi en mysig pub - The Cock Tavern.
 
 
Där förfriskade vi oss med en cider respektive Baileys. Vi blev sittande ganska länge, för energin var konstigt nog nästan slut.
 
A på språng efter mat och dryck
 
 
Här är hennes uppfattning om mat och dryck, rena hälsokosten efter en sådan dag som vår!
 
 
När vi vilat en stund och hennes chips var slut, (för mina var det inte, vinäger på chips - HUVA!) började vi leta oss hem till vår lilla cell för att packa upp och se vad vi köpt. Detta med risk att tuppa av, av chocken.
 
På väg hem, blev jag hungrig, dock inte söstra mi, hon hade ju ätit chips, men passligt nog låg det en ny mysig pub i vår väg och vips satt vi därinne.
Jag beställde en bakad potatis och en öl och A ville bara ha lite mer chips och en cider. Där slog hon sig i slang med ett par från Australien.
 
 
Undrar om de har någon Christmas Fair där? För nu ska vi visst dit nästa år. Paret var mycket trevliga, så inte mig emot. Sent omsider kom min potatis och det var jättegott. A fortsatte tala med sina nya bekanta, Graham och J..? medan jag åt, de utbytte e-mailadresser och hade så trevligt. Alltså, Australien nästa!
 
Vi mer eller mindre släpade oss hem, packade upp allt på sängen och tyckte faktiskt att det var lite, lite. Det kan ha berott på att det är en dubbelsäng, eller så har vi helt enkelt inte handlat så mycket som vi borde. Tuppade av, gjorde vi minst av allt.
 
Däremot upptäckte vi en grimulj bakom dörren som inte verkade ha någon funktion alls. Omöjlig att dra ut för att ställa upp dörren, så vad var det?
 
 
Vi najsade = drack varsin "nice cup of tea"  och saggade (för den som inte förstår = pratade, pratade, pratade) och till slut låg vi sida vid sida i denna lilla cell som var het som en finsk bastu.
 
God Natt!
 

Kommentarer
Postat av: Lillan i Cornwall


Grejen bakom dorren är antagligen ' a door stop '. Den är där for att forhindra att dorren slås mot väggen.

Annons i form av en julgirlang är något helt nytt for mig. Det gillar jag absolut inte. Min yngste son älskar Marmite och min man likaså. Själv äter jag det inte. Det finns en Marmiteslogan som lyder: Marmite; you either love it or hate it.

2012-11-13 @ 20:42:25
Postat av: anne

Men VAD är det ni handlar i sådana mängder på Boots!?!

Ett och annat kan jag förstå, men inte så man går in en vända till och tom hetsar varandra... Hmmmm, uppenbarligen något slags besatthet... ;)

2012-11-25 @ 09:14:28
URL: http://annnne.blogg.se
Postat av: Herta

Jaha

2012-11-25 @ 18:08:59
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0