På stan med dottern

Kära dottern och jag har rusat runt och gjort viktiga ärenden på eftermiddagen.
 
Jag skulle egentligen gått och fått massage, men insåg att jag inte kunde hinna med båda och då fick det bli stan. Hon har väntat länge , så jag tyckte det var dags.
Vi skulle köpa tyg till nya gardine¨r hem till dem. I något svagt ögonblick har jag lovat att både sy gardiner och klä om en lampa till bebisens rum. Ack ja, hur en blivande mormor kan låta tungan slinta. Fast, det är inte så svårt, när jag väl kommer igång, så tids nog och långt innan det är dags ska det vara färdigt.
 
Efteråt föreslog jag fika och det ville hon också (tack och lov).
 
Vi gick till Bara Vara och det var både gott och skönt att sitta ner ett tag innan sista rycket.
 
Jag stod för den nyttiga sidan idag, jag kände inte för något slisk alls just då.
Det blev yoghurt med honung och valnötter, så otroligt gott!
 
 
Lilla livet däremot valde den "breda vägen" den här gången. Blåbärspaj med grädde och hela anrättningen är som ett konstverk. Gott var det visst också, för fatet blev tomt. Jag fick hallonen, min nya passion!
 
 
Sånt här förgyller en trött fredag, efter en lång arbetsvecka!

Kommentarer
Postat av: Dottern

Tack för en ljuvlig dag! Det var jätte kul:) Kram

2012-11-23 @ 21:25:05
Postat av: Ingrid

Så härligt för en blivande mamma att ha en mamma som ställer upp med både det ena och det andra, inklusive att ta initiativ till trevligt kafébesök, för det där såg verkligen smarrigt ut.

Trevlig helg!
Kram, Ingrid

2012-11-23 @ 22:02:46
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Suss

Kära dotter, Tack själv för en härlig eftermiddag! Det var minst lika kul för mig! KRAM

2012-11-25 @ 22:52:52
URL: http://leontina.blogg.se
Postat av: Suss

Ingrid, Det är lika härligt för mig och vi har verkligen trevligt tillsammans. KRAM!

2012-11-25 @ 22:53:39
URL: http://leontina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0