Kvarnen

Innan jag flyttade till Västerbotten 1978, arbetade jag inte så långt ifrån här, där jag bor nu - 2012.
 
Det är lite lustigt hur saker och ting "går ihop", ju äldre man blir. Jag var med och startade barnstugan på Stora Mellösa skola, eller det var visst strax bredvid. Då var jag ganska nyexad fritidspedagog, hade bara arbetat i yrket sedan januari 1975 och tyckte att det var hur roligt som helst att få vara med och starta nytt.
 
Vad jag vill säga med detta är, att vägen till och från hemmet och stan, är densamma, om än i omvänd ordning, så det är en välbekant rutt jag tar dagligen.
 
Ganska nära samhället fanns en gammal kvarn och den rustades av någon entusiast - före eller efter min tid minns jag inte. När jag var kattvakt hos kära dotterns familj och åkte dit på småvägar såg jag skylten.
 
 
Just det, Resta Kvarn var det. I och med att det minnet vaknade, såg jag också att det fanns en busshållplats med samma namn.
 
 
Så var kärestan och jag ute och åkte för lite sedan och jag bad honom svänga in till kvarnen. Följande samtal utspann sig:
 
- Kan vi inte svänga in vid Resta kvarn?
- Nej, den har brunnit för längesedan, så där finns inget att se.
- Men det kan den väl inte ha gjort, jag har ju sett skylten.
-Du, den brann nog strax efter att du flyttat.
-Fast det måste väl ha varit en annan? Annars skulle väl inte skylten stå kvar?
- Nej, de som rustade den hade precis blivit färdiga, så brann den.
- Vi kan väl åka in där och kolla, jag vill se.
 
Han svängde in vid skylten och så här såg det ut efter c:a 1 km
 
 
Så var det väl den då som brann ner helt och hållet, men jag undrar varför skylten står kvar?

Kommentarer
Postat av: Herta

Tillskriv någon intressant person med ett brev till den kommun som du nu tillhör. De måste ju svara.

2012-10-13 @ 19:45:55
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se
Postat av: Inga M

Hmm kanske någon nostalgiker häckar på "skyltverket" eller vad det heter där man tillverkar vägskyltar. Här har vi fått en vägskylt som är helt fel, ´Roland får utbrott varje gång vi passerar.

2012-10-14 @ 06:22:33
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0