Är det släkt? Look alike!

 
Alla som läser min blogg vet väl vid det här laget att jag är kattmatte numera? Vi hade inte tänkt binda upp oss med ett husdjur än på några år, men vi hade inte tänkt köpa hus heller förrän om så där två år och efter det kunde det bli aktuellt med en katt.
 
Söstra mi, bor tätt intill en hårt trafikerad väg och hon har mer eller minder svurit på att aldrig mer skaffa katt, eftersom hon har fått mer eller mindre "skrapa ihop" resterna av de tidigare som inte förstått hur snabbt bilar kan köra.
 
Fast, så har vi ju döttrar båda två, jag en och hon två. De är som sina mödrar - älskar katter. Sedan förändras livet för dem såväl som för oss och av olika anledningar är nu min kära syster och jag i samma båt. Vi har kort sagt ärvt varsin katt!
 
Vi är alltså kattägare, eller snarare kattmammor, för vi är lika fjolliga båda två med våra små fyrbeningar.
 
Min är förstås finaste, fast det hävdar kära syster också, men min är i alla fall keligast, men det är hon inte alls får jag höra. Min fångar i alla fall små byten och bär in och hennes går i långt koppel pga den farliga vägen, men han fångar byten i alla fall.
 
Så där håller vi på när vi talas vid, vilket vi gör så gott som vareviga dag.
 
När man sen jämför de små liven kan man ju fundera på om de är släkt?
 
Det här är Kurt (hennes), som gillar altanräcket
 
 
Det här är Ahti, som även hon gillar räcket till uterummet.
 
 
Inte identiska, men nog är de lika!

Kommentarer
Postat av: Herta

Din har vi ju studerat när hon relaxar i hammoken. Måste tillägga att Kurt har vissa drag, inte fullt ut men ändå, med gamle Findus.

2012-09-26 @ 21:32:20
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Vilka så söta kissar.
och katter är ju så mysiga.
kram

2012-09-28 @ 21:57:05
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0