Förra helgens läckerheter

Nu bor vi riktigt nära Hjälmaren. Det innebär chans till insjöns läckerheter, för det är ganska långt till havets, när man bor i Närke.
 
Jag köpte 1 kilo Hjälmarkräftor av en kollega som har fiskerättingheter och de hann inte ens in i frysen. Vi var tvungna att ta dem så fort del legat till sig färdigt. För jag fick lära mig att de blir godare om de får vila i sitt spad ett par, tre dagar. Då fick de det och på lördagen, efter Jäders, var det dags.
 

 
Jag köpte vitlöksbaguetter som vi gräddade strax innan det var dags att hugga in och en härligt vällagrad ost.
 
I den lilla röda skålen ligger smörstekta kantareller som kärestan kom med i en stor PLASTKASSE på fredagen(morrar åt svamp i plastkassar, men ler och tackar, för jag blir ju glad ändå).
 
Gott om honor var det också till min stora glädje, jag är ensam om att gilla deras innandöme.
 
Jag ska nog kolla om jag får köpa mera, jag känner redan abstinensen när jag tittar på bilderna.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så läckert det ser ut!!

Svar: Det inte bara ser läckert ut, det var det !!!!!!! Hur gott som helst!
Leontina

2012-09-10 @ 17:21:02
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Inga M

Självklart ska du köpa mera! Om man kan få tag på färska nyfångade kräftor så absolut!

Svar: Jag ska, bara jag får tag på mer, men jag tror det! Himmelskt goda!
Leontina

2012-09-11 @ 00:56:42
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0