Påsk med barn och barnbarn

 Innan jag fördjupar mig i resan till Rom, med mina resdamer, vill jag klara av påskhelgen, som var intensiv, men väldigt underbar och trevlig.
 
Lilla Majken fick en present från Rom, som jag först var tveksam till, men sedan prutade så rejält på, att den fick komma med hem.
 
 
Det var inte årets snyggaste paket, men tillräckligt bra för henne och lite spännande var det.
 
 
Katten från säljaren i Trastevere
 
 
När jag sedan startade den och den började dansa och sjunga, försvann leendet och hon blev rädd, så nu är den kvar här tillsammans med huskatten Ahti.
 
Otto kom med sin mor och far varje dag för att umgås med Västerbottningarna - och oss förstås.
 
 
Morbror testar modellen mindre än Majken och det gick bara bra.
 
 
Förutom katten som dansade, köpte jag även ett diadem med en blinkande rosett. Den var inte så "otäck", så den gick bra att ha på sig en stund.
 
 
Vi var ute - på promenad i snön, på vägen och räfsade lite i trädgården.
 
 
Vi målade ägg och påskbilder och alla var engagerade
 
 
Majken dekorerade kylskåpet och det blev så bra tyckte både hon och jag.
 
 
Så var det dags att klä ut sig också.....
 
 
...... och att leta efter påskägg.
 
 
Under tiden allt hände sov Otto lugnt, till och med när Ahti upptäckte att släkten utökats med en till människa.
 
"Va, vad var det där?"
 
 
Påskbordet med en del av allt vi stoppade i oss. Ungefär som ett julbord kunde vi konstatera efteråt.
 
 
Otto kollar in Majkens påskpresent från morbror och moster.
 
 
Fast bäst är det i famnen på någon.
 
 
Sista morgonen skulle vi äta de målade äggen som blev kvar, men ostbågar som också blivit över, var mycket mer intressant.
 
 
Sista frukosten innan avfärd mot Västerbotten.
 
 
"Hej då farmor, nu far vi!"
 
 
Tyst och tomt blev det, tur det "bara" är 70 mil mellan oss, det hade kunnat vara mycket längre.
 
 
Och tur att åtminstone lilla Otto bara är 20 minuter bort, annars hade det varit för svårt tror jag!

Kommentarer
Postat av: Musikanta

Så ljuvligt söt hon är, lilla Majken. Och Otto, vad han har växt, söt är han också förstås. 70 mil till barnbarnet är långt. Men det blir väl så att man stannar lite längre tid när man väl träffas. Och visst är det tyst och tomt när barnbarnen gett sig iväg. Reser själv upp till Stockholm på onsdag för att träffa mina.
Kram!

2013-04-08 @ 12:29:41
URL: http://www.Musikanta.blogspot.se
Postat av: Ingrid

Så underbart trevligt att få fira påsk med barn och barnbarn. Och hjälp fick du med vårkrattningen också!
Och lille Otto, så han växer och utvecklas. Helt fantastiskt fin är han.
Jag misstänker att den enda som är nöjd nu när alla åkt är huskatten Ahti?
Kram, Ingrid

2013-04-08 @ 22:26:24
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Inga M

Åh så fina bilder på ert påskfirande och så roligt att få rå om allihop. 70 mil är ju välodgt långt till barnbarnen, lyllos dig som har lille Otto i närheten.

2013-04-11 @ 07:30:39
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0