Liten drinkfest för 3

Årets begivenhet - min drinkfest - blev inställd av en massa anledningar. Datum som krockade med annat, sjukdom hos en och en ammande mamma som inte ville fylla sin bebis, vilket ändå aldrig varit aktuellt.
 
Britta, även kallad Jullan av mig och som inte hade förhinder, skulle komma på en kväll på tumanhand. Jag hade bjudit henne hit på mat. Vi skulle äta tillsammans och sedan experimentera lite inför nästa år.
När det då blev aktuellt att Maggie skulle komma hit bjöd jag in henne också till denna kväll. Det blev väldigt lyckat och vi skrattade och hade roligt från cirka 15.30 till långt efter midnatt.
 
Jag började med att bjuda dem på varsin Gin och fläder, medan pajen värmdes i ugnen.
 
 
Vi hann äta färdigt innan jag fick fram kameran igen. 
 
 
Sedan fick vi smaka Brittas Cosmopolitan och den var väldigt god.
 
 
Det gick åt en hel del lime.
 
 
 Sedan hade jag experimenterat fram en egen komposition som fick namnet 523! Den uppskattades också av oss alla.
 
 
Sommaren har som bekant varit riktigt varm och skön, vilket avspeglades på det fina äppelljuset, som nu äntligen skulle få tändas, eftersom prydnaden liksom sjunkit ihop. 
 
 
Drinkstilar
 
 
Maggie som har stuga i Norrmjöle i Västerbotten hade med sig Norrmjöle Special, det var den som Britta senare på kvällen bytte namn på - Norrlandsmjöd!
 
 
Jag som insåg att en sådan här afton behövs det salt, hade köpt "Salta pinnar" och även dristat mig till att köpa en påse chips. Det hade en strykande åtgång och plötsligt mitt i skratten och glammet hoppar Ahti upp på bordet och kör ner nosen i den nästan tömda chipsskålen.
 
 
"Nej, nej, nej," sa jag, för chips är verkligen inte bra för katter + att jag inte ville ha henne där. "Vem bryr sig", tycktes hon säga och lyckades hitta ett kvarglömt chips som hon knastrade i sig med stort välbehag.
 
Sedan kom vi till att nu skulle Britta och jag lista ut vad den s.k. Norrlandsmjöden innehöll - alltså Norrmjöle Special. Maggie avslöjade det ganska snart. Det var något vin (jag kan absolut INGENTING om viner) som heter Rosita, blandat med ett annat vin som såg ut så här..
 
 
..och eftersom jag är så kass på viner skulle jag vara övertydlig och använda bildstöd (= yrkesskadad), varpå Britta brast ut i aftonens gapflabb!
 
 
När mörkret började falla var det dags för en uppryckning. Kaffe brukar hjälpa när orken tryter, men det ville de inte ha. Då gjorde jag en annan uppiggare - Kaluha med Coca cola  -  och det dög minsann.
 
 
Precis som inte det innehåller massor med koffein? Eller i alla fall något liknande. Man sover inte så bra på Coca cola.
 
I och med mörkrets inbrott blev också dags att äntligen tända lite ljus
 
 
Det blev som andra andningen och vi släpade fram de gamla singel- och LP-skivorna eftersom jag numera har en fungerande grammofon.
 
 
Maggie gick igång på de gamla 60-talslåtarna - dock inte fullt så galen som hon ser ut.
 
 
Britta hade med sig 3 burkar Mojito och det blev aftonens sista dryck. Den var inte så stark och passade bra som en liten "Nightcap". Jag tassade ut i natten och plockade in lite färsk mynta, bara för att det skulle bli estetiskt tilltalande.
 
 
Någon gång senare, när det blivit ny dag, kom Benga för att hämta hem sin dam, men blev sittande ett tag med oss där i skuggan av min gigantiska basilika. Han dricker mineralvatten med Lemon/limesmak, vilket vi också övergick till efter Mojiton.
 
 
När de farit och Maggie gått och lagt sig, tog jag mig an disken. Det var inte lika många glas som när vi är 5 - 6 stycken på festen, men jag hade ändå 21 stycken att ta hand om.
 
 
Vi hade mycket, mycket trevligt och väldigt roligt! Fortsättning följer nästa år någon gång under sommaren.
 

Kommentarer
Postat av: Christina

Ha,ha. Rosita.... Det kan man se en del damer köpa för att maskera sitt behov av alkohol. Högt YPK.

2013-08-11 @ 20:25:45
Postat av: Ingrid

Vilken härlig massa drinkar ni konsumerade, men det är förståndigt att avsluta med lite bubbelvatten. Mat möter morgondagen lite lättare då. ;)
Kram, Ingrid

2013-08-12 @ 17:35:20
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0