Uterummet

En del dagar känns vårt uterum mer som en djungel, än ett extra rum utanpå huset.
 
 
Jag fick två små skott i våras, en vanlig basilika och en bloddito. De har nog befunnit sig i sitt rätta element kan man lugnt säga. Trots att jag använt blad under sommaren har de växt sig från bordshöjd och högt över mitt huvud.
 
I bakgrunden 2 av 4 tomater som också verkar ha haft en optimal sommar där på uterummet. En av dem fick vi flytta ut för en månad sedan, för trots att jag toppade den, fortsatte den högt upp under taket. Nu är de här två också där, men snart är säsongen över, så de får stå kvar inne.
 
Nu har jag en liten fikonträdplanta som nästa år, förhoppningsvis ska tycka att uterumsmiljön är lika perfekt som de här växterna. Detta förutsatt att den övervintrar i garaget förstås.

Kommentarer
Postat av: acw

Hej! Kanske dags att ta sig till dig!! Kul att läsa om Otto! Kram på dig

2013-08-19 @ 22:57:23
Postat av: Inga M

Jag tror du har fått din mors gröna fingrar! Så blev det inte här, årets odlingar blev skruttiga, men man lär sig.

2013-08-20 @ 07:06:48
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Ingrid

Så härligt med ett uterum där det kan får "djungla" till sig.

Förra året hade jag en busktomat i kruka, men glömde det på något sätt i våras och det känns lite tomt. Det är så gott med egna tomater. Jag får skärpa till mig lite där faktiskt.

Ha en skön dag!
Kram, Ingrid

2013-08-20 @ 10:21:34
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Morgan

Hej! Sprang på din blogg av en slump. Om jag inte missförstått något verkar du bo i huset jag växte upp i, skojigt! Om du ser min mailadress hade det varit kul om du kunde kontakta mig.

2013-08-20 @ 12:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0