Lissabon - det allra sista

När jag nu ska lägga alla Lissabonbilderna i researkivet, inser jag att jag inte är riktigt färdig med den staden än. Jag har lite, lite till att visa innan jag sätter definitivt punkt!
 
Första dagen när vi gick ut, blev vi väldigt förtjusta när vi såg gatubeläggningen på vår väg neråt vattnet och kvarteren där det finns både väskor, skor och knappar.
 
Under våra dagar där, tog jag bilder kors och tvärs neråt marken och de kommer här. Nu får du se den fina "mosaiken", eller vad det nu heter när det ligger där istället för asfalt.
 
 
Ingen gatumosaik här uppe, men väl en huvudprydnad
 
 
När vi sedan började kryssa kors och tvärs mellan kvarteren och stadsdelarna, fanns det många olika mönster på stenarna vi gick på.
 
Här kommer några olika exempel. 
 
 
När det regnade, för det gjorde det lite grann, var gatorna med dessa stenar rena, rama skridskobanan. Tur man är så stabil........Hahaha! 
Nu är det definitivt slut från Portugal för den här gången! Undrar vart vi hamnar nästa gång?

Kommentarer
Postat av: christina

Fint. Nu är vi i hamn med den resan. Sitter här i ett underbart sommarvarmt Barcelona och hittar massor som ni inye sett :-)

2013-12-29 @ 22:14:58
Postat av: Suss

Christina, Jag längtar redan!!!!!!

2013-12-29 @ 23:03:38
URL: http://leontina.blogg.se
Postat av: Inga M

Dina studier av gatubrunnar och mosaiker är härliga !

2013-12-30 @ 23:36:16
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0