Lite mera Lissabon - Portklappar

När vi gick i Alfama - som nämndes i programmet "På spåret" här om kvällen - den enda stadsdel som stod kvar efter den stora jordbävningen 1755, fotograferade jag ganska mycket. Där var verkligen mycket att se och även att fota. Så kom jag på att jag skulle göra ett inlägg med några av de olika portklappar vi passerade när vi gick upp och ner i gränderna.
 
Jag skulle gärna ha en portklapp, men vår dörr är ingalunda från tiden för portklapparnas införande. Den är från 1980 och vid sidan om sitter ringklockan.
 
Här kommer en liten bildkavalkad. Håll till godo!
 
 
Slutligen någon med stort säkerhetstänk. Här var det rejält låst!!!!
 
 
Undrar vad som finns där bakom dörren?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0