Snö i förfall

Snö är inte det jag håller högst, tvärtom! Det är ett nödvändigt ont jag lever med eftersom jag inte emigrerar till fjärran, sydligt land.
Jag får ta det som det är och jag vet att det kommer en vår, en sommar och en höst och de årstiderna tycker jag mycket om!
 
Just nu är jag också lite på "tycka om" sidan, för nu är snön i förfall. Den ligger inte stilla och kvar hela tiden längre. Under helgen var det ganska milt och jag gillade det jag såg.
 
Först på vår väg genom byn. Snön har bara ett val - glida ner och vips: Taket är bart! Ett steg närmare våren.
 
 
Sedan var vi hemma hos kompisarna en bit längre bort i byn och på deras lada var det ännu tydligare och jag kunde kolla underifrån också. Jag tyckte det blev läckra bilder.
 
 
Sedan tog jag mig en titt på taket på stora ladan och det var också snö i förfall - jag gillar det!!!!
 
 
Kan det vara så att våren är på gång?

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Du har verkligen dokumenterat snön ur alla tänkbara vinklar. Jättefina bilder av snöfallet!
Kram, Ingrid

Svar: Jag var lite fundersam när jag nästan kröp under överhänget för att ta bilden, så att säga, inifrån. Jag tycker det blev ganska läckert! Kram
Leontina

2013-02-20 @ 21:45:41
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Musikanta

Håller verkligen med om att det är härliga och kul bilder - det dröjer inte länge förrän snön har fallit av...
Kram!

Svar: Jag längtar verkligen efter att snön bara ska försvinna. Jag är mättad, även om det är roligt att fotografera när det förändras. Kram!
Leontina

2013-02-20 @ 22:19:30
URL: http://www.Musikanta.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0