Snöskydd

När vi kom åkandes ute på landsbygden dök plötsligt detta upp i blickfånget.
 
 
"OJ," sa jag, "vilka otroliga snöhinder de har här på åkrarna ut mot vägen!!!"
 
Ibland är jag nog lite för snabbtänkt, alltså pratar innan jag hunnit landa med tanken i hjärnan.
 
Kärestan skrattade inte åt mig, han tillrättavisade mig inte heller, sånt ligger inte för honom, men han skrockade lite när han sa: "Det är flis från energiskogen, det ser du väl?"
 
NÄÄÄ, det såg jag inte, jag såg grushögar med snö på, så de´så!
 
Fast..... det var ju fel, men vad gör det? Nu vet jag till nästa gång, då kommer jag att säga så här: "Oj, vilka stora högar, är det flis?"
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det var väl inte så lätt att veta vad som dolde sig under snön!!
Men en jättefin bild blev det ju!

Kram, Ingrid

2013-02-08 @ 11:22:43
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Musikanta

jag hade nog trott att det var snövallar också :-)!
Kram

2013-02-08 @ 16:48:46
URL: http://www.Musikanta.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0